Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1347622
MrJahnson skrev: tis 12 nov 2019, 08:08 Halloj Har just köpt min första Volvo (V60)-15 (hämtar den på lördag) och då en med Helljusassistans och Adaptivt helljus går det att stänga av på dessa bilar? Och då menar jag själv inte behöva åka till en verkstad?
Då man bor ute i skogen och åker extremt mycket småvägar är extraljus eller ledramp ett måste tycker jag. Är van att använda spaken och gör det gärna.
Vrid ljusvredet till halvljussymbolen, istället för auto. Då får man spaka själv.
Jag kopplade in min ledramp med Volvos kablage och mjukvara.
Funkar prickfritt!
#1347821
fjohan82 skrev:
MrJahnson skrev: tis 12 nov 2019, 08:08 Halloj Har just köpt min första Volvo (V60)-15 (hämtar den på lördag) och då en med Helljusassistans och Adaptivt helljus går det att stänga av på dessa bilar? Och då menar jag själv inte behöva åka till en verkstad?
Då man bor ute i skogen och åker extremt mycket småvägar är extraljus eller ledramp ett måste tycker jag. Är van att använda spaken och gör det gärna.
Vrid ljusvredet till halvljussymbolen, istället för auto. Då får man spaka själv.
Jag kopplade in min ledramp med Volvos kablage och mjukvara.
Funkar prickfritt!
Den var ny. Har själv alltid gått in i "My v60" och sedan bockat ur det automatiska helljuset. Men det gör jag bara om jag vet att jag ska åka mycket på byn och då passerar en tågskylt som brukar stå och blinka som helljuset reagerar på och det är störande. Nackdelen med att spaka själv är ju att du tappar funktionen med det adaptiva helljuset. Tycker det fungerar bra. Jag åker själv mestadels småvägar och då är ju det adaptiva helljuset extra fint tycker jag då man får bra sikt på båda sidor vägen trots att man kanske ligger bakom någon eller vid möte. Det är ju älgen man är orolig för.

Angående strömförsörjning så har jag kopplat direkt till batteriet och sedan en tjuv till signalen på ordinarie helljuskabel.

Från Windows 10/11 till Windows 7 (eller ren[…]

Har du ungefär samma uppskattad räckvidd[…]

Hylsan i vinkel vx

Den kanske passar på äldre?

Tät vevhusventilation?

Absolut inte vanligt. Kan inte minnas att jag bytt[…]