Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av chirurgen
#1125961
Hej!

Jag har precis installerat en ledramp på min Volvo V70 -08 och undrar om det är någon här som vet vilken kabel som är helljus plus,
När jag skulle mäta igår ballade min multimeter ur så fick igen användningsbar data.

Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk
Användarvisningsbild
av Camel
#1126010
På V70II MY08 är färgerna i kontaktdonet till strålkastarhuset för helljuset:
Vänster = Grå-Brun
Höger = Violett-Orange
av chirurgen
#1126090
Camel skrev:På V70II MY08 är färgerna i kontaktdonet till strålkastarhuset för helljuset:
Vänster = Grå-Brun
Höger = Violett-Orange
Tackar! Fungerar perfekt!

Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk
av Häggman32
#1139977
Hej! Angående styrströmkabeln.
Gäller det samma färg på kabeln som ni skrev i tråden tidigare, för helljus på xc70 MY13 ? Ska koppla in mina led 185w men har ingen multimeter att mäta mig till det tyvärr..
Tacksam för svar! :) /Kristofer
av Chang431
#1141812
Häggman32 skrev:Hej! Angående styrströmkabeln.
Gäller det samma färg på kabeln som ni skrev i tråden tidigare, för helljus på xc70 MY13 ? Ska koppla in mina led 185w men har ingen multimeter att mäta mig till det tyvärr..
Tacksam för svar! :) /Kristofer
Var det samma?
av Firefoxx
#1350341
Jag har en XC70 2016 D5 och ska sätta på en ljusramp och vill använda mig av VIDA mjukvaran för att få Extraljus menyn och styrutgången på CEMn (kostar ca 250:- på Volvo), men jag är inte sugen på att köpa Volvos Extraljus sats med nummerplåtsfäste och kablage då detta kostar runt 1700:- och att jag måste ändå koppla om kablaget eftersom det klarar bara 2*55W och jag behöver 336W så det ända Volvos kablage kommer göra är att driva ett annat relä som driver rampen och fäster för ljuset kommer inte att funka med ljusrampen så det kommer inte heller att användas...
Så nu undrar jag om det är någon som har koll på vilket vo nr som kabelterminalen som man sätter i den gröna CEM kontakten har?
Jag kommer alltså att dra egen - kabel fram till CEMn och behöver stiftet som sitter i den gröna CEM kontakten för att dra mitt relä..
Om detta lyckas ska jag även göra lika dant på en XC60 2017 och undrar om det är ett lika dant stift till CEMn i den som det är till XC70 2016?

Möjligen situajonen blir lite annurlunda n&[…]

Har dratt 1300kg-henger med V60 2015.5 med samme m[…]

Sensus var lite "trög" typ 17-18 me[…]

Ok, comviq var inte behjälpliga med det...