Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ted68
#1346877
Ja, alla vi som har stänkskydd borde få lite billigare försäkring med :) Mindre risk att skicka en sten i rutan på bilen bakom :-D
av Xanthopteryx
#1346918
Är det någonstans man får stenskott så är det på motorvägen på vintern. Dubb och plog river banan och det både smäller och blästrar, trots att jag alltid försöker hålla stort avstånd till framförvarande.
av Sudden78
#1347336
UnleashFusion skrev:Det går säkert, men man får modda själv för att det skall passa. Jag tycker stylingkittet är icke-värt för vad det kostar
Jag tycker stylingkitet i kombination med sportchassit (sänkt) ger en helt annan dimension till bilen utseeendemässigt, den stciker verkligen ut och jag tycker det är värt varenda krona. Det neda som sagt är ju att man inte kan montera stänkskydd om man skall klaga på nåt.
av Lockis
#1347343
Tompan60 skrev: mån 11 nov 2019, 09:19 Jag har skydd fram. De är bra. Lappar bak? Blir baklucka och ruta mindre skitig då?

Nån som vet?
Blir inte mindre skitigt på ruta och lucka enligt min erfarenhet.
av Torslanda
#1350900
Lockis skrev: mån 11 nov 2019, 09:36
Tompan60 skrev: mån 11 nov 2019, 09:19 Jag har skydd fram. De är bra. Lappar bak? Blir baklucka och ruta mindre skitig då?

Nån som vet?
Blir inte mindre skitigt på ruta och lucka enligt min erfarenhet.
Gjorde min första lite längre tur igår, på motorväg och i riktigt skitväder. Upplever att rutan inte alls geggade igen på samma vis som jag tidigare upplevt. Det ska sägas att detta är första v60cc jag kör, och denna har stänkskydd bak. Kan bara bencha mot förra generationens V60 och XC60 där jag inte hade detta. Så jämförelsen haltar ju därför betänkligt, men upplevelsen var renare bakruta. Om det är bilens konstruktion eller stänkskyddens förtjänst låter jag därför vara osagt.
av swemax
#1350908
Jag har inga skydd ännu

Måste säga att jag inte kört någon kombi som håller bakrutan så ren


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1398425
Jag har gjort de på min bil och tycker att du också ska göra det. Så absolut!!

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]