PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

#1346001
Förstår inte hur jag skall byta bromsslangen?
Fastsättningen på slangen till vänster om bensintanken går inte att komma åt med verktyg? Måste jag verkligen demontera bränsletanken för att byta den. Så tacksam om det finns någon som har ett bra reparationstips!
#1346151
Är det bromsröret till bromsarna bak du tänker byta? Bromsslangarna sitter ju mellan hjulen (bakaxeln) och karossen. Om det nu är röret du menar så klipp av det gamla och låt det du inte kommer åt sitta kvar och dra det nya och klamra det vid sidan om
Jag hade samma problem på min Mazda Pick up för nu ganska många år sedan. Jag monterade då bort tanken och passade på att blästra och måla den när den ändå var borta. Där var rost i balken också, så jag var tvungen att ta ner tanken.
#1346941
Är det kanske lättare att byta bromsröret också, och göra ett nytt fäste för slangen?
Jobbade ganska mycket med Duetter på slutet på -60-talet och -70-talet men kommer inte ihåg att det var sådana problem. Är det satt dit en större tank? Original är bara 35 liter om jag kommer ihåg rätt.

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Sitter ju backkamera i vilken V70/XC70 som hels[…]

Tack för ett utförligt svar Lennart! S&a[…]

Fattar inte riktigt detta. Alla av nya generatione[…]