Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1346795
Verkmästarn skrev:Nu står det att min S60 Polestar är under byggnation. Gissa om man längtar?! :-D
Grattis!
Hur lång tid ska det ta att frakta den till Sverige?
#1346810
Lockis skrev: fre 08 nov 2019, 12:28
Verkmästarn skrev:Nu står det att min S60 Polestar är under byggnation. Gissa om man längtar?! :-D
Grattis!
Hur lång tid ska det ta att frakta den till Sverige?
Det sägs 2 veckor över Atlanten, men det tillkommer nog lite omlastningstider osv på det. Beräknat landa hos handlare 25/12, men jag tror den kommer tidigare iom den redan är under tillverkning.
#1346818
Verkmästarn skrev:
Lockis skrev: fre 08 nov 2019, 12:28
Verkmästarn skrev:Nu står det att min S60 Polestar är under byggnation. Gissa om man längtar?! :-D
Grattis!
Hur lång tid ska det ta att frakta den till Sverige?
Det sägs 2 veckor över Atlanten, men det tillkommer nog lite omlastningstider osv på det. Beräknat landa hos handlare 25/12, men jag tror den kommer tidigare iom den redan är under tillverkning.
Kan alltid hoppas! Men det är nog troligt att den kommer den 25/12, den har säkert fått sin resa boka redan och den byggs i god tid innan för att säkerställa att den kommer med.

Sitter lite i samma båt som dig dock. Min V60 byggs i Gent och kommer ha leveranstid därifrån. Ska bli intressant att se hur den skickas till sverige där ifrån. Tåg? Lastbil? Båt?
Min har dock inte börjat byggas ännu och konfigurationen låses inte förens nästa vecka. Men jag skulle tippa på 2-3 dagars leverans ifrån Gent :-)
#1346828
Lockis skrev: fre 08 nov 2019, 14:05 Kan alltid hoppas! Men det är nog troligt att den kommer den 25/12, den har säkert fått sin resa boka redan och den byggs i god tid innan för att säkerställa att den kommer med.
Jag är tyvärr rädd att du har alldeles rätt, men hoppet är ju det sista som överger en sägs det. :-)

Gent är ju något närmare så du får nog din snabbare.
#1346833
Verkmästarn skrev: fre 08 nov 2019, 15:09
Lockis skrev: fre 08 nov 2019, 14:05 Kan alltid hoppas! Men det är nog troligt att den kommer den 25/12, den har säkert fått sin resa boka redan och den byggs i god tid innan för att säkerställa att den kommer med.
Jag är tyvärr rädd att du har alldeles rätt, men hoppet är ju det sista som överger en sägs det. :-)

Gent är ju något närmare så du får nog din snabbare.

Får se, beräknad leverans v.2 men jag tror handlaren vill ha den i 1 vecka minst. Så hoppas att den kommer till handlaren innan nyår :-D
#1346929
Lockis skrev: fre 08 nov 2019, 14:05 Min V60 byggs i Gent och kommer ha leveranstid därifrån. Ska bli intressant att se hur den skickas till sverige där ifrån. Tåg? Lastbil? Båt?
Min har dock inte börjat byggas ännu och konfigurationen låses inte förens nästa vecka. Men jag skulle tippa på 2-3 dagars leverans ifrån Gent :-)
Kommer med båt til Göteborg. DFDS har 3 båter som går fast mellan Gent-Göteborg og 3 mellan Immingham (UK)-Göteborg. Har jobbat väldigt mycket med motorerne på dessa båterne, så vet. ;-) Själva sejltiden från Gent til Göteborg är 26 timer, men det går tid med lastning och avlastning ochså. :-)

Mvh,
Kristian
Uppföljning mjukvara 2024

Jag fick ner version 3.0.3 till min bil idag. Ska […]

Minirecension av kina DICE

Jag kör med VIDA med denna kabeln - 256kr ink[…]

Xc70 koppling brand

Låt någon från en oberoende firm[…]

Er feedback är nyttig och det märks hur […]