Moderator: Moderatorer

#1346637
Men det är väl ändå dåligt att man inte kan montera emblemen där dom ska sitta.



/M
#1346643
Perra83 skrev: tor 07 nov 2019, 17:15 Fick tillbaka bilen idag strax före lunch.
Låg batterispänning kommer upp i instrumentet direkt :-o
Sen sitter emblemen lite högt mot va dom gjorde från fabrik.
Jag är inte sugen på att gnälla och lämna in igen..... :bored:

Screenshot_2019-11-07-11-47-59-972_com.ctek.sba.jpg

IMG_20191107_132654.jpg
Mina satte dom snett, men i samma höjd som från fabrik.
Jag ruttnade och tog bort allt...
#1346646
Perra83 skrev:Fick tillbaka bilen idag strax före lunch.
Låg batterispänning kommer upp i instrumentet direkt :-o
Sen sitter emblemen lite högt mot va dom gjorde från fabrik.
Jag är inte sugen på att gnälla och lämna in igen..... :bored:
Emblemets överdel ska linjera under bakljuskanten, inte över. Det där emblemet sitter 5cm för högt tyvärr. Märkligt (oproffsigt) att de inte mäter utan bara chansar.
1170x.jpeg
1170x.jpeg (138.22 KiB) Visad 640 gånger
#1346673
Lövet skrev: tor 07 nov 2019, 18:01
Perra83 skrev:Fick tillbaka bilen idag strax före lunch.
Låg batterispänning kommer upp i instrumentet direkt :-o
Sen sitter emblemen lite högt mot va dom gjorde från fabrik.
Jag är inte sugen på att gnälla och lämna in igen..... :bored:
Emblemets överdel ska linjera under bakljuskanten, inte över. Det där emblemet sitter 5cm för högt tyvärr. Märkligt (oproffsigt) att de inte mäter utan bara chansar.
Det där var en bra bild, tack!! Men faan alltså ja orkar inte tjata. Då va jag även in i tisdags (lämnade bilen i måndags) och lämnade emblemen och beskrev att ja ville att dom satte D5 rätt så de andra två inte kommer för nära luckans kant. Ja kommer fan oxå ruttna på de där och pilla bort dom. Störande för ja har köpt emblemen en gång i tiden.

Bakluckan lackades om eftersom det förmodligen började komma rost långt ut till vänster i underkant på backluckans handtag där det möter lackan. Hade samma fel på min gamla V60 2013. Sen va de även rost bakom dörrhandtagen på vänster sida. Där ser det som dom bara har lagt igen med vanligt lackstift, lagom kul om rosten är tillbaka om ett halvår.
#1346752
Perra83 skrev: tor 07 nov 2019, 19:21
Lövet skrev: tor 07 nov 2019, 18:01
Perra83 skrev:Fick tillbaka bilen idag strax före lunch.
Låg batterispänning kommer upp i instrumentet direkt :-o
Sen sitter emblemen lite högt mot va dom gjorde från fabrik.
Jag är inte sugen på att gnälla och lämna in igen..... :bored:
Emblemets överdel ska linjera under bakljuskanten, inte över. Det där emblemet sitter 5cm för högt tyvärr. Märkligt (oproffsigt) att de inte mäter utan bara chansar.
Det där var en bra bild, tack!! Men faan alltså ja orkar inte tjata. Då va jag även in i tisdags (lämnade bilen i måndags) och lämnade emblemen och beskrev att ja ville att dom satte D5 rätt så de andra två inte kommer för nära luckans kant. Ja kommer fan oxå ruttna på de där och pilla bort dom. Störande för ja har köpt emblemen en gång i tiden.

Bakluckan lackades om eftersom det förmodligen började komma rost långt ut till vänster i underkant på backluckans handtag där det möter lackan. Hade samma fel på min gamla V60 2013. Sen va de även rost bakom dörrhandtagen på vänster sida. Där ser det som dom bara har lagt igen med vanligt lackstift, lagom kul om rosten är tillbaka om ett halvår.
Svenskar är överlag dåliga på att klaga/reklamera. Jag tycker att det är självklart att man ska påpeka när saker inte blir rätt gjorda. Det med handtaget låter verkligen inte bra. Klaga. :-o
#1346765
IMG-20191107-WA0002~2.jpeg
IMG-20191107-WA0002~2.jpeg (418.65 KiB) Visad 537 gånger
Har äntligen fått på vinter hjulen, var tvungen att få hjulen om balanserade eftersom några vikter hade lossnat under transport
av EmVi
#1346842
Inte idag kanske, men tidigare i veckan!
Monterade ledramp på mitt värk, första gången jag kopplar in relä och gör kabeldragning utan hjälp! (är bra stolt faktiskt). Men skickade rampen på retur då mycket (läs jag) vill ha mer ljus 😅
V70N 2007 uttagen 28 december 07, så räknas obviously som en 08 😎
IMG_20191004_121616.jpg
IMG_20191004_121616.jpg (1.05 MiB) Visad 476 gånger
#1346847
Tygmattorna som jag använder på sommaren åkte ur bilen idag. Tygmattor för vinter lades in i stället. För säkerhets skull lade jag även in en isskrapa och snöborste. Kan hända att jag glömmer starta den bensindrivna värmaren. :-D

Så nu är bilen redo att möta vintern, även om JAG helst vill slippa den.
  • 1
  • 1216
  • 1217
  • 1218
  • 1219
  • 1220
  • 1845
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]