Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av fyrahjul
#1346588
Hej! Hur många av er monterar på stänkskydd på era bilar? Min bekanta säger att man sparar en hel del livslängd på vissa partier av lacken med dessa. Jag som funderar på en S60 nu tycker att dom ser gräsliga ut med stänkskydden :(

Men det kanske är värt detta? Erfarenhet någon av detta?
Användarvisningsbild
av epostaren
#1346591
Alltid stänkskydd. Vill skona både min o andras bilar. Smaken är ju som baken... men jag tycker att det är extremt fult med en bil som inte har stänkskydd...
av Torslanda
#1346592
Tycker det ser helt ok ut och är hyggligt mot bilen och valde det till min. Dock en V60CC där det kanske än mer harmonierar mer men tycker nog det funkar till en S60 oxå.
av Lockis
#1346597
Har stänkskydd på min V60, sparar en del på lacken och jag upplever att vissa partier på bilen blir mindre smutsig.
Själv upplever jag inte att det gör att utseendet på bilen blir sämre :-)
av Bempo
#1346600
Stänkskydd fram alla dagar i veckan. Oavsett hur de kan tyckas påverka utseendet på bilen så tycker jag en bil utan stänkskydd fram inte är vacker med mera smuts upp på låda och dörrar.
av Lockis
#1346602
Bempo skrev:Stänkskydd fram alla dagar i veckan. Oavsett hur de kan tyckas påverka utseendet på bilen så tycker jag en bil utan stänkskydd fram inte är vacker med mera smuts upp på låda och dörrar.
Fram är defintivt alltid värt det. På volvo är dem dessutom väldigt diskreta.
Jag tycker dock att bak gör en massa nytta med. Men om man ska välja 1 så är fram det bättre alternativet.
av Lockis
#1346610
fyrahjul skrev:Fick nu veta av handlaren att stänkskydd inte är möjliga i fall man monterar styling kit....hmmm. Gäller R-design.
Stämmer, men stylingkittet tar bort möjligheten för stänksydd oavsett utrustningsnivå.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1346615
Alltid stänkskydd, även för mig :-)
Det går inte att tälja till skydden om man stylingkit?

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]