Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av aikputte
Så här har bilverkstan monterat 3 NBB på min V60, inga problem med sensorer eller nåt.
418873-3942054.jpg
418873-3942054.jpg (145.2 KiB) Visad 1577 gånger
Användarvisningsbild
av leiwi
aikputte skrev:Så här har bilverkstan monterat 3 NBB på min V60, inga problem med sensorer eller nåt.
418873-3942054.jpg
Ta vara på kvittot , tror inte du kommer igenom besiktningen när det blir dags , om du inte flyttar regskylten
av kantarell
DSC_6634.JPG
Add description
DSC_6634.JPG (632.71 KiB) Visad 1535 gånger
DSC_6634.JPG
Add description
DSC_6634.JPG (632.71 KiB) Visad 1535 gånger
Så här blev det på min XC60 efter montering hos en mycket kompetent Mekonomenverkstad. Qpax-bågen gör att nummerplåten flyttas fram och syns bättre samt ger ett intryck av att ljusen inte sticker ut så långt. Skippade staget tvärs över uppe på ljusen mot tre separata runda svarta stag. Ser inte så klumpigt ut tycker jag samt ger större möjlighet att justera inställnngen på varje ljus för sig.
av johbj
Funkar det med aktiva LED-ljus på bilen och med alla sensorer (inkl 360-kamera) att montera LED-ramp på V60 CC?
Hur blir det med det aktiva helljuset som tänds/släcks i olika sektorer med en LED-ramp monterad?
Finns det någon Volvoverkstad som monterar detta?
av pumpnasare
johbj skrev:Funkar det med aktiva LED-ljus på bilen och med alla sensorer (inkl 360-kamera) att montera LED-ramp på V60 CC?
Hur blir det med det aktiva helljuset som tänds/släcks i olika sektorer med en LED-ramp monterad?
Hej det funkar helt perfekt. Bilbolaget i TIMRÅ monterade min. Kolla även Bilias hemsida.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av johbj
pumpnasare skrev:
johbj skrev:Funkar det med aktiva LED-ljus på bilen och med alla sensorer (inkl 360-kamera) att montera LED-ramp på V60 CC?
Hej det funkar helt perfekt. Bilbolaget i TIMRÅ monterade min. Kolla även Bilias hemsida.

Dum fråga men hur funkar det med rampen och tända/släcka i sektorer i ordinarie helljus?
Eller får man köra ”manuellt” med helljuset?
av pumpnasare
johbj skrev:
pumpnasare skrev:

Dum fråga men hur funkar det med rampen och tända/släcka i sektorer i ordinarie helljus?
Allt funkar som det skall via auto.

av Lockis
johbj skrev: ons 06 nov 2019, 10:54
pumpnasare skrev:

Bilen släcker hela rampen om den upptäcker en annan bil. Rampen är alltså endast av/på. Medans dina vanliga lyktor är adaptiva och kan tända/släcka sektioner.s
av johbj
Kanon! Tackar! Beställt en LED-ramp nu med montering på Volvo!
Det påstods att man får någon ny programvara och ev kunna hantera rampen via skärmarna i bilen på något sätt?
av Lockis
johbj skrev: ons 06 nov 2019, 13:33 Kanon! Tackar! Beställt en LED-ramp nu med montering på Volvo!
Det påstods att man får någon ny programvara och ev kunna hantera rampen via skärmarna i bilen på något sätt?
Stämmer, tidigare i tråden finns en bild på hur det ser ut.
Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]