Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Krollspell
#1333143
Då var det med lite sorg dags att byta bil igen, från en absolut fullutrustad V90 T6 AWD Onyx till en nästan lika utrustad V90 T6 AWD igen, absolut den bästa bilen jag haft genom åren.

Silver Met
Inscription
Bowers&Wilkins
Panoramaglastak
Luftfjädring
Lastpaket
Loungepaket, massage, vent
Teknikpaket Pro 60/90
Klimatpaket Pro
Akustik rutor
Park Assist Pilot
Mörkt tonade rutor 5 st
DAB
Eluttag 230V bak
Polestar
Dragkrok halvautomatisk
av tilldavid
#1345562
Har idag v90 cc d4 busadv. Har beställt v90 t8 inscription.

Osmium grå met
Bowers&Wilkins
Panoramaglastak
Luftfjädring
Teknikpaket Pro 60/90
Klimatpaket
Akustik rutor
Mörkt tonade rutor
Dragkrok halvautomatisk
Sportratt
Svart innertak
av slackie
#1345708
Jasså en skryttråd :)

XC90 T8 Inscription
Pine Grey met
22" 20 spoke

Teknikpaket Pro
Klimatpaket
Loungepaket

B&W
DAB+
Panoramaglastak
Luftfjädring
Aktiv parkeringshjälp
Svart innertak
Kompass i backspegel
Akustikrutor
Mörktonade rutor
Dragkrok
Belyst scuffplate bak
Skyddsgaller

Leverans i v2 om allt går enligt plan.
#1346736
SundanceKid skrev: lör 02 nov 2019, 09:55 Hade vart kul med lite priser och rabatter också. Är i färd att köpa en T8 själv. Och du som valde T6 varför inte T8?
Jag valde T6 igen därför jag tycker det är ett smartare köp. Elen räcker väldigt kort stund, så oftast åker man iaf runt i en T6 a men med högre vikt och för 100 000 kr mer . Det kan man få mycket rolig utrustning för, samt ett bra chiptrim (370 hk) och du har i princip nästan samma prestanda. Sen får man ingen AWD om det nu är viktigt. T8:an har ju fått svidande kritik för sin bristfälliga s k 4 hjulsdrift.

Det enda positiva jag ser är den lägre skatten, men som sagt 100 000 kr lägre pris täcker den kostnaden och du har ca 70 000 kr kvar att handla annat för :-)
#1346756
Krollspell skrev:Sen får man ingen AWD om det nu är viktigt. T8:an har ju fått svidande kritik för sin bristfälliga s k 4 hjulsdrift.
Googlade lit epå det, men kunde inte något direkt, har du nån artikel eller liknande du kan länka till?
#1346763
pellemando skrev:
Krollspell skrev:Sen får man ingen AWD om det nu är viktigt. T8:an har ju fått svidande kritik för sin bristfälliga s k 4 hjulsdrift.
Googlade lit epå det, men kunde inte något direkt, har du nån artikel eller liknande du kan länka till?
Finns en hel del artiklar och kommentarer om det eftersom hybriderna saknar "riktig" AWD. Det blir ju elmotorn i stället på bakaxeln som ska försöka synka och fungera i stället, men inte lika bra. Sen måste det ju finnas tillräckligt med el kvar annars blir de 2 hjulsdrivna.

Här har du en sån artikel:
https://www.aftonbladet.se/bil/a/6na3w0 ... vw-touareg
Associationsleken, är ni med? ;-P

Stockholm

Möjligt men inte troligt. Flimrande ledlampa […]

Hojhoj. Min nyfikenhet får mig att frå[…]

Hajsan. Det som styr skyltavläsningen(TSI) sa[…]