...

Moderator: Moderatorer

av mikebike
#1343469
Ja, jag hoppas på rejält med snö. Historien har visat att andelen mopeder och elcyklar minskar drastiskt när snön kommer. Detsamma lär gälla elsparkcyklar...
Användarvisningsbild
av Derank
#1344352
Det var väl väntat, det såg ju ut som en soptipp med sparkcycklar på vissa ställen. Får se hur det är i Stockholm nu, ska ner till city i morgon, nu har väll turisterna förhoppningsvis lämnat staden iaf

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av batmac
#1344369
Jag har varit i Göteborg i två veckor nu och det vimlade ju av dessa saker. Överallt! Tre, dyra olika bolag. Jag testade tre gånger och jag ser absolut charmen, det var väldigt smidigt att kunna hitta en vart som helst och ställa ifrån sig vart som helst. Även att dom har automatiska zoner där cyklarna går långsammare per automatik. Men jag såg också hur vansinnigt vissa åker omkring. Det vettiga, om man nu ska ha kvar dom, vore ju att plocka in dem över vintern. Det lär sluta i en och annan olycka.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1344396
Derank skrev: lör 26 okt 2019, 21:05 Det var väl väntat, det såg ju ut som en soptipp med sparkcycklar på vissa ställen. Får se hur det är i Stockholm nu, ska ner till city i morgon, nu har väll turisterna förhoppningsvis lämnat staden iaf

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk
Dom ligger fortfarande i drivor på gatorna i Stockholm och folk kör fortfarande lika hänsynslöst...
Användarvisningsbild
av Derank
#1344500
Ja du, inte var det nå bättre inte, låg ju slängda överallt,

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

av mikebike
#1455363
GT-mannen skrev: ons 21 jul 2021, 21:21 Polisen bötfällde 14 elsparkcyklister idag på Skeppsbron nedanför Stockholms slott. Är det bara jag som tycker att bötesbeloppen borde vara betydligt högre?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JE ... id-slottet

/Håkan
Det är viktigare att det blir fler kontroller. Av alla motorförsedda fordon på cykelbanorna är minst 80% olagliga.
På väg hem från jobbet i förrgår körde jag parallellt med en elektrisk enhjuling som körde 30-35 km/tim. Han hade integralhjälm, i handen!
Användarvisningsbild
av bem
#1455900
Häromdagen kom jag på en gata som heter Malmgatan i min stad. Körde rätt sakta som tur va. Från en sidogata till vänster kom en elsparkcyklist i full fräs med en ung tjej stående på den. Hon titta inte ens ut på den större vägen jag kom körande på. Sen körde hon i minst 30 knyck framför mig neröver den svagt sluttande gatan. Hade jag kommit körande nån sekund tidigare hade hon och jag mötts i en ”smack” och det hade inte varit en puss-smack. Hade hon hunnit väja hade hon garanterat dragit sig i vägbanan. Vem vet var hon landat, kanske framför min bil.
Tjejen åker än idag ovetande vad som höll på att ske. Nog bara en tidsfråga innan hon kör ihop med nån annan om hon fortsätter framfarten som hon gav mig smakprov på.
/Bo
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 10

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https:/[…]

Felmeddelande på antisladd

Kan vara givare,krans, hjullager eller styrvinkelg[…]

Weber 32dir på en b20

Hr inte siffrorna i huvudet men någonstans s[…]

Byta Mätarhus v70 2005

OBD-tuning brukar skicka tillbaka mätarhusen […]