Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1344034
Tack för bilden!
- "Öppna manual" Vilken information finns där?
- Om spolarvätskan larmar - då syns det även detta här?
Jag vet att han irriterar sig över att bilen saknar oljesticka "Går det verkligen att lita på nivå indikatorn? Den går ju inte att kontrollera..."
Hur ofta han byter olja och filter själv, vet jag inte (kanske efter miltalet?)
Hur visar sig "dags för service"? Endast som ett meddelande som "poppar upp" nu och då eller ...?
Vad jag vet har ingen gjort någon "nollställning av service" på den bilen. (kanske när han lämnade in och bytte kamrem?)
Nu när problemen blev ganska stora, började jag först hjälpa honom med .: Sjungande hjullager Vilket verkar bli en "rysare". Efter det har många meddelanden poppat upp (kan vara ganska många 6-7 st. samtidigt) ex. på några Rattlås - service erfordras eller ABS ur funktion vilket i sin tur verkar lett till
Kod: Markera allt
Vägmätaren stannat
och farthållaren ur funktion, samt orsaken till denna fråga .: "On Call - Avstängd"
(Själv gillar han inte att använda internet så mycket... Kommer jag att kunna övertyga honom om fördelar med appen?)
#1344041
Bilarna visar även i instrumentet "Dags att boka service -> Dags att göra service -> Du skulle haft gjort service". Om man inte nollställer serviceindikatorn fortsätter de med det i all evighet.
Appen gnäller inte mycket. Det går dessutom att ställa in om man ska få pushnotiser när man glömt låsa, när larmet gått etc.
#1344048
Tack för infon. (förstår lite bättre hur funktionen är)
Läste dock lite mer på denna sida Förlänga ditt Volvo On Call-abonnemang .: "Om du vill köpa en förlängning efter att ditt abonnemang löpt ut måste detta ske hos din återförsäljare, då Volvo On Call behöver återaktiveras av återförsäljaren innan du kan fortsätta använda tjänsterna. Detta kan medföra extra kostnader. För att kunna utnyttja tjänsterna utan avbrott är det därför fördelaktigt att förlänga abonnemanget innan det hinner löpa ut. Abonnemanget förlängs från och med det datum då det skulle löpt ut."
Ovisst hur många år det är sedan abonnemanget löpte ut. Kan bli många tusenlappar att få igång abonnemanget...
#1344066
Albireo skrev: fre 25 okt 2019, 10:29 Tack för infon. (förstår lite bättre hur funktionen är)
Läste dock lite mer på denna sida Förlänga ditt Volvo On Call-abonnemang .: "Om du vill köpa en förlängning efter att ditt abonnemang löpt ut måste detta ske hos din återförsäljare, då Volvo On Call behöver återaktiveras av återförsäljaren innan du kan fortsätta använda tjänsterna. Detta kan medföra extra kostnader. För att kunna utnyttja tjänsterna utan avbrott är det därför fördelaktigt att förlänga abonnemanget innan det hinner löpa ut. Abonnemanget förlängs från och med det datum då det skulle löpt ut."
Ovisst hur många år det är sedan abonnemanget löpte ut. Kan bli många tusenlappar att få igång abonnemanget...
"För att kunna utnyttja tjänsterna utan avbrott är det därför fördelaktigt att förlänga abonnemanget innan det hinner löpa ut. Abonnemanget förlängs från och med det datum då det skulle löpt ut."

Den raden tror jag bara du ska läsa som att det är bra att förlänga abonnemanget -innan- det löper ut för att undvika avbrott i tjänsten. Kan inte tänka mig att du behöver betala "i kapp" åren ägaren inte nyttjat tjänsten.
#1344081

Albireo skrev:Tack för bilden!
- "Öppna manual" Vilken information finns där?
- Om spolarvätskan larmar - då syns det även detta här?
Manualen är instruktionsboken, som laddas ner i en egen app...

Den visar om nivån är låg med gul text och jättelåg med röd text, samma info kommer i bilens info display.

Fördelen med detta är ju om fler använder bilen och man vill ha koll, detsamma med körjournalen som visar datum, klockslag, sträcka, tid, km och förbrukning.

Jag betalade inget när jag åkte till Volvo och aktiverade, kommer inte ihåg hur jag betalade mina första 24-månaders abonnemang...
(det går att välja 12 månader)
Förlängningen betalas via appen, information och instruktioner kommer där när det är någon månad kvar.
Screenshot_20191025-132846__01.jpg
Screenshot_20191025-132846__01.jpg (40.45 KiB) Visad 338 gånger
Screenshot_20191025-132833__01.jpg
Screenshot_20191025-132833__01.jpg (27 KiB) Visad 338 gånger
#1344094
Mig veterligt beror avgiften för abonnemangets återupplivande helt på återförsäljaren som hjälper till med det. Gör man det i samband med att man köper en bil, och dessutom har köpt bilar på samma ställe förr, lär det aldrig kosta något. Knallar du in hos en Volvohandlare där du aldrig varit, börjar med att klaga på att de har för dåligt kaffe och ser korkade ut, då får du nog betala lite för att få hjälp.
Så med lite sunt förnuft behöver det knappast bli dyrt.

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https:/[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]