Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av gubbstrutt
#1343612
Japp men tror de på att det är stenskott när hela rutan är krossad ? Visst jag minns nåra glin som kasta isklumpar från en bro över vägen då skulle troligen vindrutan paja. Och då borde få det på försäkringen kan man tycka iaf.
av MrMaxi
#1343619
Hej!

Det blir en ny ruta. 4000 i självrisk. Farsan var för ärlig och erkände att han backat på...

Dock kostar bara rutan cirka 3200 + moms så det blir billigt ändå...

Tack för alla svar...
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1343647
gubbstrutt skrev:Japp men tror de på att det är stenskott när hela rutan är krossad ?
Dom kräver inga bildbevis eller liknande. Dom 4 gånger jag bytt vindruta på försäkring(varav en enbart sliten, ej sönder, 2 hade sprickor utanför synfältet, och en var mer eller mindre splittrad) har jag bara åkt till volvo, där dom behövde veta vart och när skadan inträffade(vilket är vad försäkringsbolaget vill veta) och så fixade dom papprsarbetet och böt rutorna. Dom sa t om att jag kunde hitta på en plats och tid om jag inte kom ihåg eller visste :P Sen var det inte mer med det.
av MrMaxi
#1343829
Hej!

Jo, sura pengar men tid är oxå pengar... Bilen är ju i ett fint skick, cirka 22 000 mil.

Ryds bilglas som försäkringsbolaget skulle rekommendera lyckades ej får fatt på en ny ruta. Första tiden 8 nov Frågade då om det var okej att lämna in den till Volvoverkstan, i detta fallet Helmia. Det var okej, och en ny ruta kom på plats idag... smidigt...

Och bara 1500 i självrisk...

Ha det gott!
av MrMaxi
#1343837
Typ nytt torkarblad ;-)

Hej Jag har en v70 MY 2011. Jag har märkt at[…]

Det låter som att temperaturgivaren inte ski[…]

säkring volvo v70n 2000 2,4t

Enligt Volvos gamla EWD ,skulle V70 -00 ha 4 s&aum[…]

Tja!! Varken ljusen till regplåtsbelysingen[…]