- ons 23 okt 2019, 10:35
#1343721
Hej!
Enl. bilbesiktningen var inre slitytan rostig på främre bromsskivorna på min Volvo V70 T4F -13, och själv vibrerar ratten när man bromsar, så jag antar att främre bromsskivorna är slut.
Nu vill Volvo ta ett pris på 8700:- för byte av främre bromskivor och belägg, inkl. års-service också.
Tycker att det är riktigt dyrt, och funderar på att avboka hela skiten, och göra det själv. Synd dock är att man har ingen bra plats att göra det på, och sen årstiden nu också. Eller kanske man kan hitta nån mindre verkstad som kan göra jobbet billigare...
Funderar på att strunta i Volvo-service, och göra en del enkla grejor själv istället, kör inte så många mil per år (max 1000 i nuläget).
Tror ni det är tid att sluta lämna in bilen till Volvo, och börja göra enkla grejor själv? Eller är priset för ovanstående i rätt nivå?
Enl. bilbesiktningen var inre slitytan rostig på främre bromsskivorna på min Volvo V70 T4F -13, och själv vibrerar ratten när man bromsar, så jag antar att främre bromsskivorna är slut.
Nu vill Volvo ta ett pris på 8700:- för byte av främre bromskivor och belägg, inkl. års-service också.
Tycker att det är riktigt dyrt, och funderar på att avboka hela skiten, och göra det själv. Synd dock är att man har ingen bra plats att göra det på, och sen årstiden nu också. Eller kanske man kan hitta nån mindre verkstad som kan göra jobbet billigare...
Funderar på att strunta i Volvo-service, och göra en del enkla grejor själv istället, kör inte så många mil per år (max 1000 i nuläget).
Tror ni det är tid att sluta lämna in bilen till Volvo, och börja göra enkla grejor själv? Eller är priset för ovanstående i rätt nivå?