Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1343072
En mindre rolig sak jag upptäkt är att det luktar bensin under bilen när den är fulltankad! :?
Vi har pratat med grabbarna på Volvoverkstaden, och tydligen ska det sitta en slang
mellan tanken och ett rör som går upp till tankningsavluftningen som brukar läcka/spricka.
Får bli att lämna in bilen på Volvo för kontroll av detta då den tydligen skulle vara svår att
byta utan billyft.
#1343079
White skrev: lör 19 okt 2019, 16:33 En mindre rolig sak jag upptäkt är att det luktar bensin under bilen när den är fulltankad! :?
Vi har pratat med grabbarna på Volvoverkstaden, och tydligen ska det sitta en slang
mellan tanken och ett rör som går upp till tankningsavluftningen som brukar läcka/spricka.
Får bli att lämna in bilen på Volvo för kontroll av detta då den tydligen skulle vara svår att
byta utan billyft.
Ja dessa delar ser ganska pilliga ut att byta...
https://www.volvopartswebstore.com/show ... evel=24659

Väldigt fin bil förresten :-)
#1343082
fjohan82 skrev:
White skrev: lör 19 okt 2019, 16:33 En mindre rolig sak jag upptäkt är att det luktar bensin under bilen när den är fulltankad! :?
Vi har pratat med grabbarna på Volvoverkstaden, och tydligen ska det sitta en slang
mellan tanken och ett rör som går upp till tankningsavluftningen som brukar läcka/spricka.
Får bli att lämna in bilen på Volvo för kontroll av detta då den tydligen skulle vara svår att
byta utan billyft.
Ja dessa delar ser ganska pilliga ut att byta...
https://www.volvopartswebstore.com/show ... evel=24659

Väldigt fin bil förresten :-)
Nej det känns inte så lockande att försöka själv med pallbockar på garagegolvet.

Tack! Nej den ser väl inte så tokig ut. :-)
#1343624
Jag hade samma fel på min 940.Jäkla trångt att komma åt genom den lilla inspektionsluckan i bagaget.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]