Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvo i norr
#1343632
Har en V70 2016 och sen början av september visas inte bilens position på kartan samt att inga adresser kommer fram. Endast start och stopptid för resan. Har kontaktat VOC serviceenhet och de har fastslagit att det är OK från deras sida och bad mig åka till en Volvo verkstad. Haft bilen inne i veckan och verkstaden hittar inget fel och säger att antennen är OK. Var är då felet? Jag har avinstallerat appen och tagit hem en ny men utan nåt positivt resultat.
Öppen för förslag...
av volvo i norr
#1345088
Hej. Ja bilen har navigator. Vid körning så ”lever” navigatorn och visar i realtid.
När jag nyligen loggade ut och raderade appen och tog hem den igen, så fungerade körjournalen vid nästa resa men därefter dog den igen.
Användarvisningsbild
av apersson850
#1345168
Hur kör du internet i bilen? Har du eget SIM-kort i bilen? Eller kör du via WiFi eller Blåtand? Om du har eget SIM-kort i bilen går Volvo on Call på det abonnemanget, annars på sitt eget.
av volvo i norr
#1370389
Startade denna tråd i oktober förra året pga en icke fungerande Körjournal. Har nu gått ca. 6 månader och felet är kvar. Fungerar ibland när jag kör en längre sträcka.
ÅF har bytt antenn utan resultat.
ÅF sa i februari att de känner felet och Volvo ”känner till problemet och jobbar på det”
Suck... man kommer med ett ”standard svar” och hör sen inte av sig mer.
Någon annan här som känner igen problemet?
av volvo i norr
#1414371
Fortsätter på min gamla tråd ang. en körjournal som inte visar nåt.
ÅF har laddat ner ny mjukvara idag men, som jag befarade, ingen skillnad. I bästa fall kan journalen visa att bilen befinner sig kring Ekvatorn, vilket förstås inte stämmer.
Har en till Volvo som har VOC och där stämmer körjournalen till 100%, dessa delar app på telefonen.
Navigatorn funkar som den ska.
Någon som har nåt förslag eller som också har en krånglande körjournal?
Användarvisningsbild
av apersson850
#1414380
Att bilen befinner sig vid ekvatorn, i Atlanten, brukar bero på att GPS-funktionen inte går som den ska. Default position blir då noll grader i båda riktningarna.
Jag har konstaterat med våra egna bilar att korta förflyttningar inte registreras. Om bilen då anger 0,0 i stort sett oavsett var den är, kommer förflyttningarna att uppfattas som obefintliga, förstås.
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]