Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av grillchips
#1343617
@Micce1980, synd att jag precis klickade hem en ny dashcam, hade kunnat norpa den av dig. :D
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1343623
grillchips skrev:@Micce1980, synd att jag precis klickade hem en ny dashcam, hade kunnat norpa den av dig. :D
Om detta nu löser problemet ja :) Vad blev det?
Användarvisningsbild
av grillchips
#1343643
@Micce1980, elektronik är alltid kul att fippla med. ;)
Kör en budget igen, Xiaomi 70mai 1S. Duger gott för ändamålet och den har wifi vilket är något jag saknat länge. Höll på att klippa en älg för några veckor sen och när jag väl hemma igen skulle reviewa filmen så hade kameran spelat in klockslag 19.41-43 och 19.45, 19.44 var där vi höll på att bli närgångna men det klippet är puts väck... Kameran har hängt med i många år så den får pensioneras nu (alternativt vara en bakåt-kamera).
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1343671
grillchips skrev:@Micce1980, elektronik är alltid kul att fippla med. ;)
Kör en budget igen, Xiaomi 70mai 1S. Duger gott för ändamålet och den har wifi vilket är något jag saknat länge. Höll på att klippa en älg för några veckor sen och när jag väl hemma igen skulle reviewa filmen så hade kameran spelat in klockslag 19.41-43 och 19.45, 19.44 var där vi höll på att bli närgångna men det klippet är puts väck... Kameran har hängt med i många år så den får pensioneras nu (alternativt vara en bakåt-kamera).
Jag skulle mer tro att det är minneskortet som inte hinner spara ner bilderna. Det problemet har jag haft. Blev tvungen att köpa ett minneskort för kontinuerlig inspelning, speciellt för övervakningskameror och dashcams. Jag spelar in både fram och bak.

Jag har fortfarande problem med att ljud och bild inte synkar när jag spelar upp med Blackvues program. Stämmer i början men spårar ur mer och mer på varje enminuts klipp. Sjukt irriterande. Undrar om någon vet vad det kan bero på.
Användarvisningsbild
av grillchips
#1343677
@EbbevonVolvo, ja, minneskortet har några år på nacken men är ett "rekommenderat" märkeskort för ändamålet. Bör nog se över det ändå.
Användarvisningsbild
av joel80
#1343809
grillchips skrev:@Micce1980, elektronik är alltid kul att fippla med. ;)
Kör en budget igen, Xiaomi 70mai 1S. Duger gott för ändamålet och den har wifi vilket är något jag saknat länge. Höll på att klippa en älg för några veckor sen och när jag väl hemma igen skulle reviewa filmen så hade kameran spelat in klockslag 19.41-43 och 19.45, 19.44 var där vi höll på att bli närgångna men det klippet är puts väck... Kameran har hängt med i många år så den får pensioneras nu (alternativt vara en bakåt-kamera).
Bara en liten fundering.. En dashcam jag hade la alla händelsefiler i en egen mapp. Alltså om det blivit en hård inbromsning eller om man markerat nått själv så var den filen "borta" i den vanliga mappen på minneskortet och flyttad till en "event"-mapp. Kan det ev vara nått sånt som hänt med älg-filen?
Användarvisningsbild
av grillchips
#1343883

joel80 skrev:Bara en liten fundering.. En dashcam jag hade la alla händelsefiler i en egen mapp. Alltså om det blivit en hård inbromsning eller om man markerat nått själv så var den filen "borta" i den vanliga mappen på minneskortet och flyttad till en "event"-mapp. Kan det ev vara nått sånt som hänt med älg-filen?
Tanken slog mig faktiskt, däremot kunde jag inte hitta någon specifik mapp för det. Samtidigt så kollade jag bara i root, kanske är så att den kastar in mappen bland de vanliga filmsnuttarna och där kikade jag inte lika noggrant. Ska ta en titt igen, idag kom dock nya kameran så jag byter nog ut minneskortet också. Det är trots allt en färskvara.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1367034
Fick min Blackvue DR590-2CH i september till ett fantastiskt pris, men för två veckor sedan la den tyvärr av.

Har testat med att formatera kortet i blackvue wiever, på datorn samt ny mjukvara men en röst meddelar varannan minut ”error 1 gps restarting”. Bilias hantering har dragit ut lite men har blivit lovad en lösning.

Filurar nu på om man ska sätta kapen i kåpan ovanför backspegeln även på denna bil och göra installationen diskret
Användarvisningsbild
av joel80
#1367075
Micce1980 skrev:Fick min Blackvue DR590-2CH i september till ett fantastiskt pris, men för två veckor sedan la den tyvärr av.

Har testat med att formatera kortet i blackvue wiever, på datorn samt ny mjukvara men en röst meddelar varannan minut ”error 1 gps restarting”. Bilias hantering har dragit ut lite men har blivit lovad en lösning.

Filurar nu på om man ska sätta kapen i kåpan ovanför backspegeln även på denna bil och göra installationen diskret
Köp ny kåpa på en skrot så har du en kåpa kvar som är orörd.

Mindre än 6 månader sen du köpte den ska du ju inte ha några problem alls att få ut en ny.. Och även om det gått lite över det borde dom ju ha nån slags garanti... Hoppas det löser sig.

Min äldsta blackvue jag fortfarande kör med är en DR650 som nog är runt 4 år gammal. Den sitter i jobb-bilen nu. :D
Sen en DR750 2CH som är kring 3 år snart som sitter i vår Volvo och en DR900 2CH i min Ioniq som nog är ett år nu.

Inte haft några större problem med dem, en strömsladd har jag fått byta men tror jag kan ha råkat klämma den. Sen blev det ofokus på sidan av videon i 650in men jag hittade ett sätt via YouTube hur man kunde skruva loss linsen och justera det. :)
  • 1
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 66

Ser ut att komma från det lilla hålet […]

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel ti[…]

Yttertemperatur mätare

Appen går inte på bilens temperatur ut[…]

Brainys V60

Toppen, tack! Just nu är tanken bilbyte till[…]