Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
#1343503
Undrar om dom räknar efter bonus... Låter rätt lågt annars.. Fast kanske med mindre batteri och bara en motor..
30-35 mil och "bara" ca 200hk. Då är det inte omöjligt att få ner en basvariant en bit kan jag tänka...
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1360336
Nu kan man bygga XC40 Recharge på Bygg din Volvo :-)
av mikebike
#1360354
Jag testade och landade på 782 kSEK. Samtidigt fick jag min (större) bil värderad till 210 kSEK på någon sajt.
Man får väldigt mycket bensin och skatt för mellanskillnaden.
Användarvisningsbild
av Derank
#1360364
startar på 699sek :-o säger som mike, jag kan köra resten av mitt liv på mellanskillnaden, men viist fan var den dyr..

För dom pengarna köper jag hellre en beggad C63 el liknande
Användarvisningsbild
av joel80
#1360367
Synd att man bara kan välja fet-motor.
De man jämför mot har oftast inte 408hk, AWD och allt lull lull dom har med för att göra den lite extra dyr så här vid lanseringen..

När tror ni det kommer en mer "normal" variant på den?
Brukar dom köra ett år på det viset eller längre?
av Lockis
#1360387
792000:- innan rabatter.. Och bara R-Design?!
Näe, för dem pengarna får jag ju nästan en Model S/X Kommer XC60 hamna på 1 miljon som elbil när den släpps? Även Polestar 2 är billigare och ser trevligare ut..
Tror nog Volvo har missat lite med prissättningen här tyvärr.
Användarvisningsbild
av joel80
#1360437
Håller med. Jag är mer sugen på Polestar 2, men även där känns det som att man får vänta ett år på ett lite rimligare pris. Men så har väl nästan alltid Volvo gjort med nya modeller? Alltså dyr och motorstark första året.
av valln
#1360461
Om Polestar 2 går ner i pris bör det innebära kanske 2-hjulsdrift och mindre batteri?
Förhoppningsvis går det att välja bort glastak framgent!
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1360474
Nu har Volvo öppnat för beställningar av sin första elbil XC40 Recharge.
Trots prislappen från 699 000 kr har flera tusen köpare redan beställt bilen.
– Det är tydligt att kunderna gillar vad de ser hos vår Recharge-serie, säger Björn Annwall, chef för EMEA och Global Commercial Operations.


https://www.bytbil.com/nyheter/1000-tal ... lvon-24959

Ja jag säger då det... :-)
av Lövet
#1360477
Som marknaden är nu, dvs att man kan få 400 elhästar till priset av 180 dieselhästar som förmånsbil, så kommer allt som produceras med elmotor säljas så fort det hamnar i hallen
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Dagens ungdom

Johnnype är en hjälte https://www.jagrul[…]

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]