Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1343378
Hej!
Jag köpte mig en v70 med ett par problem. Sotfiltret var fullt och bilen är orkeslös. Jag kopplade in Delphi och startade en regenerering vilket gick bra, motorn gick upp till 2000rpm och det luktade skit överallt. Stängde av regen efter 45 minuter och sotfiltret låg på 0.02gram.
jag släckte alla felkoder men det som stannade kvar var EGR , minns inte riktigt vad som stod men bilen var fortfarande orkeslös och felet var permanent. nu efter cirka 1500kilometer så varnar den för sotfilter fullt se manual igen. Åkte ut på motorvägen och höll 80-90 i 3ans växel i 100kilometer men det hjälpte inte.
ska jag byta egren? det luktar skit och obränd olja överallt när man står nära bilen.
#1343977
kvillebäck skrev:Är sotfiltret fullt så behöver du fixa det.
Vissa felkoder på EGR får också bilen i "Limp Mode" då behöver du fixa det med.
kom fram till att motorn som öppnar och stänger är sönder. dvs kugghjulen som driver själva ventilen.
En ny sådan motor komplett kostar 1800kr i Tyskland där jag befinner mig för tillfället.
återkommer när jag fått delen och allt funkar som det ska

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]