Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1343061
På höger sida är det riktigt gott om plats så det var inga som helst problem att byta lampa.
Det blir alltså till att plocka bort fronten alltså.
Tack, då vet jag var den sitter och då kan jag samtidigt passa på att byta plats på höger och vänster ballast för att se vad som händer.
Stort tack!
#1343065
Gott om plats på höger sida?
Den sidan är helt klart sämst, i alla fall på min V70 (också MY07) för där sitter bl.a. en elbox som effektivt blockerar det mesta på strålkastaren.
Vänster sida vid luftboxen är däremot klart rymligare, men fortfarande för trångt för lampbyte, i alla fall för min del.
#1343165
Enda jag vet som skiljer på vänster sida är att luftfilterboxen är annorlunda på T5 och R mot övriga.
Kan även vara så att strålkastarna skiljer sig åt på baksidan beroende på tillverkare och även Bi-xenon kontra ABL, för på min är det stört omöjligt att komma xenon-lampan på plats för täcklocket sitter ganska mycket "offside", det är t.o.m. knepigt när man har strålkastaren lös på arbetsbänken.

@Albireo , På -05:a måste man vä[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Har ett dimljus som är ngt för högt[…]