Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
#1342924
Jag blev ju mer intresserad av Polestar 2 nu när priset på XC40 blev presenterat.. så det är ju lite farligt.. för den är inte superbillig den heller. :D
Måste beställa om ett år ungefär.. (Behöver lev under våren 2021) Då kanske det släppts nya varianter av både Polestar 2 och XC40... Eller drömscenariot... V60.. :D
Användarvisningsbild
av iFortyCC
#1342957
Oavsett pris på Polestar 2 eller XC40 Recharge så tror jag P2 tilltalar mig mer. Älskar min XC40 men skall ha den i alla fall 3+ år till och skall jag bestämma nästa bil nu så blir det nog P2. Lite högre än vanlig sedan, längre räckvidd på pappret än XC40, och i mina ögon lite snyggare. Passar mig perfekt för 2 personer och resväskor 🥰
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
#1343037
Dyr? Ja absolut. Men elbilar är inte gratis. Kolla t.ex Porsche Taycan 4S som ska vara deras ”billiga” version av Taycan. Från 1170000kr för 407km (WLTP) räckvidd. Då ingår i princip ingenting.

Många skrev innan att Tesla komma konka när övrig tillverkare presenterar sina elbilar. Skulle inte tro det 😉
Användarvisningsbild
av Derank
#1343039
Självklart är en elbil dyr den.är dyr att utveckla och tillverkarna ska tjäna pengar, och tillgång och efterfrågan styr också priset, dok då tror jag inte xc40 blir någon storsäljare.

Och ingen trodde väl att xc40 skulle bli en folkbil i det nedre prissegmentet.



Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av joel80
#1343046

Hörde Pegueot i England som i en intervju sa att i föreställningarna av nya 208an (som finns både med traditionella ICE-motorer och som elbil) så är ca 25% av beställningarna elvarianten e-208. Det är ca 5% över vad dom trodde det skulle vara. Där är priset betydligt lägre. Runt 300k före premien (£25k).

Men en Peugeot är ingen Volvo...

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk


Användarvisningsbild
av Fjonsson
#1343197
500 + 25% moms = 625.
Skillnad är 35. 5%. Vad är rabattkulturen i norge?
Det är väl ingen nybilskund i sverige som får mindre än 5%.
av Lövet
#1343198
LasseL skrev:Har ni läst denna?
https://www.dinside.no/motor/160000--bi ... e/71719047 ?
Ja men det är ingen lysande artikel, åtminstone i listan där de bortser från de 60.000kr som alla elbilar får i Sverige. Men visst en stor del av skillnaden är kvar och det beror på att det är 25% moms på elbilar i Sverige och 0% i Norge. Inga nyheter.
av LasseL
#1343199
Fjonsson skrev: sön 20 okt 2019, 12:37 500 + 25% moms = 625.
Skillnad är 35. 5%. Vad är rabattkulturen i norge?
Det är väl ingen nybilskund i sverige som får mindre än 5%.
Tror det är samma i Norge. Man får väl 5-10% rabatt innan man börjar diskutera pris...
Användarvisningsbild
av joel80
#1343200
Fjonsson skrev:500 + 25% moms = 625.
Skillnad är 35. 5%. Vad är rabattkulturen i norge?
Det är väl ingen nybilskund i sverige som får mindre än 5%.
625 NOK är 673 SEK.

I Norge får dom 125K i "bidrag" och vi har 60K bidrag, så blir billigare där p.g.a det, men det är ju lögn att den är mycket dyrare "i hemlandet" som dom skriver.

Väldigt märklig artikel.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]