- mån 21 okt 2019, 23:54
#1343499
Magnus-B skrev:Cotag skrev:Magnus-B skrev: ↑lör 12 okt 2019, 17:25
Men skulle Volvo verkligen lägga tid och pengar på att ”förbättra” balandaxelpaketen ifall det inte är det som orsakar felet?
Man kan ju tycka vad man vill om volvos sätt att lösa problemen men dom är nog inte helt dumma i huvet utan skulle väl isåfall bytat drevet på vevaxeln samtidigt.
/M
Att byta drevet på vevaxeln, om det ens är görbart, innebär väl antagligen att veven måste ner, inget litet jobb och säkert något man absolut vill undvika.
Hur går det med deras hittepåplan att leverera bilen utan balansaxelpaket till dig?
Fick svar förra veckan att teknikern hade missuppfattat att balansaxeln skulle demonteras och leverera utan.
Ska lämna bilen igen denna veckan och någon ska kontrollera monteringen av nytt balansaxelpaket.
/M
Ja du Magnus, nu har vi ju samma PST och det gör mig fundersam på hur han kan ha missuppfattat sin kontaktman på Volvo. Jag tycker att han är skärpt och mycket duktig. Förstår faktiskt inte hur han kan ha missuppfattat det hela. Om någon gett mig en sådan kommentarer om att inte montera balansaxelpaketet, så hade i alla fall jag undrat om jag hört rätt. Nåja, jag ska tillsvidare tro på vår PST, men ha det i bakhuvudet.
Lite komiskt att han ska få en ryggsäck från Volvo vid nästa byte på din bil. Fast det tycker nog inte vår PST. Finns det inget sätt att kontrollera drevet som driver balansaxelpaketet? Det tycker jag vår PST ska få ett svar på.
Ska bli spännande att se hur det går.
Kör nu: Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart. (Helelbil 66,5 kWh batteri).
Sålda VOLVO: XC 60 T5 Aut Classic Summum -17, Amazon -68, 142 GL -72, 142 DL -73, 245 GL -82, 745 GL -90, 945 SE -97, V60 T3 -12
Sålda övriga: Runt 30 olika bilar.
Solceller 12,6 kWp