Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
#1342791
morfarginko skrev: tor 17 okt 2019, 23:08 Någon tanke kring denna? Dyr?
morfarginko skrev:https://www.bytbil.com/stockholms-lan/p ... 2-13697636
Hur långt är ett snöre... ;-)

Skämt å sido, det jag misstänker ligger den i fatet är att den enbart är 5-sitsig. Det räcker för mig, men många vill nog ha de två extra stolarna i denna biltypen.
Den verkar ha det viktigaste, men en bättre stereo skulle jag nog önska för över en halv miljon.
av V70_2005
#1342817
Den ser jättefin ut! typ ny.

Oklart om det ingår och du behöver kolla "måste ha grejer":
VOC (den har knapparna i taket, vet inte om det betyder att det finns)
Dragkrok
HUD
Vinterhjul
Ingår navigator? om det inte är valt är det bara en karta man ser.
Stämningsbelysning.

Bra att veta men ej avgörande:
Luft eller blad/spiralfjädrar. Har den simplare själv och det är bra komfort även lastad bil.


Saknas:
7-Stolar. Bör påverka priset.
Panoramatak

Känns som om 550kSEK är högt, men jag har inte gjort någon undersökning på marknaden. 5-sitsig måste påverka priset. Finns bilar med både luftfjädring och B&W + allt annat som borde ligga i samma härad. Konstigt med bara 960mil på en bil som registrerades 2016 dvs 3 år gammal. Luktar skumt... Hade letat efter en som gått lite längre faktiskt.
av V70_2005
#1342993
Ok, byggde bil i appen... en ny inscription 7-sitsig xc90 B5 bensin med teknikPRO, klimatpro, valfri metalliclack, dragkrok går på 661kSEK. Kan man 10% rabatt på det hamnar du på 595kSEK.

Vad missar jag? Någon moms som inte kommer med i bygg din Volvo? 550kSEK för en 3år gammal 5-sitsig (i och försig D5, men inte mildhybrid) vs en ny för 595kSEK.

http://byggdinvolvo.volvocars.se/landin ... 5c50cb391c
av Lövet
#1343020
morfarginko skrev:Någon tanke kring denna? Dyr?
Känns spontant jättedyrt. En helt ny ligger nånstans 660 innan rabatt vid snabb koll på volvocars.se Vet inte vilken rabatt man får som privatperson men på en så dyr bil skulle det inte förvåna om det blir runt 9%. Det innebär att en ny kostar runt 600 jämnt. Att då betala 550 för en två år gammal känns galet.

edit: Två på bollen :bored:
av tilldavid
#1343139
Detta var ju intressant med kampanjen. Kan någon hjälpa mig räkna lite här?
Säg att jag skulle köpa (privat) en ny XC90 B5 (diesel) och räkna med att jag behåller den 5 år.
Utrustning Teknikpaket pro (9900), loungepaket (9900), klimatpaket pro (9900)
Grundpris för bil 649900 (ordinarie) och det får jag 15% på med mitt avtal vilket ger 553000 + 9900+9900+9900 =582000:- med en total rabatt inkl kampanj på 133000 (nästan 19%).
Vad kan man tänka sig då att denna är värd om 5 år? 350000? (årlig körsträcka 2000-2500 mil)

Sen kanske man lägger på ytterligare några saker typ luftfjädring och bättre stereo och det har jag också 15% på isåfall.
Blir ju ganska mkt rabatt i slutändan iaf som kanske gör kalkylen lite roligare på sikt.

Ursäkta om jag kapade tråden lite nu Morfarginko!
av tilldavid
#1343204
Ingen som har någon input en regnig söndag?
av Lövet
#1343207
tilldavid skrev:Ingen som har någon input en regnig söndag?
Inputen blir nog att svänga iväg till Volvo och be om en offert. Vi kan inte gissa oss till rabatter osv eftersom det varierar så mycket beroende på kampanjer och avtal. Det som gällde för 6 mån gäller inte längre.

Min generella bild av begpriserna på Volvo är att de är obegripligt höga och jag fattar inte att någon betalar så mycket i förhållande till nytt. Gäller inte bara bilen i länken.
av tilldavid
#1343214
Rabatten i mitt fall vet jag, alltid 15% dock inte på kampanjpriser. Så frågan var mer hur man kan tänka om värdet 5 år fram på bilen.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]