Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1342483
Har upplevt samma problem med lukt av kattpiss vid regn och fuktigt väder.
Fick svar att det kan vara mattorna i bilen.
Finns det nyare sorts mattor som inte luktar?
Bilen är uttagen från Volvo oktober 2018.
Senast redigerad av 1 Magnadoodle, redigerad totalt 0 gånger.
#1342688
Får tacka för tråden...

Hade samma problem och kunde ha svurit på att det kom från ventilationen, framförallt när man riktade den nedåt och hade det varmt. Insåg att det kom när det var blött och tänkte att det var något i vissa kanaler. Har tidigare luktat på mattan men inte känt något men bytte matta idag och ingen doft. Så jag testade med hårfön på gamla mattan och mycket riktigt, den lilla filtbiten stinker när den blir varm. Blir klorin ikväll...

Skickat från min G8341 via Tapatalk

av dfa
#1343437
Bytte förarmattan för någon månad sedan. Tyvärr samma doft nu på den nya mattan så det blir bara att byta igen. Gick på garantin. Välkänt problem hos ÅF.
av Holloman
#1349249
Lämnade in min bil i går. Enligt teknikern är åtgärden nu att byta gummimattorna mot tygmattor, men bilen måste stå och torka 24 timmar hos dem innan de lägger in de nya mattorna.
av Lockis
#1349255
Holloman skrev:Lämnade in min bil i går. Enligt teknikern är åtgärden nu att byta gummimattorna mot tygmattor, men bilen måste stå och torka 24 timmar hos dem innan de lägger in de nya mattorna.
say what?! Dem kan ju bara tillverka gummimattor utan filtbiten, det är ju den som orsakar lukten.
av Holloman
#1349467
Lockis skrev:
Holloman skrev:Lämnade in min bil i går. Enligt teknikern är åtgärden nu att byta gummimattorna mot tygmattor, men bilen måste stå och torka 24 timmar hos dem innan de lägger in de nya mattorna.
say what?! Dem kan ju bara tillverka gummimattor utan filtbiten, det är ju den som orsakar lukten.
Kände likadant. Jag vill ju ha gummimattorna, speciellt de där bak. De kunde inte göra min nu (de hade inte plats att låta den stå 24 timmar), men min tanke äratt säga åt dem de bara byter ut förarmattan och lämnar resten.
av Lockis
#1349478
Holloman skrev:
Lockis skrev:
Holloman skrev:Lämnade in min bil i går. Enligt teknikern är åtgärden nu att byta gummimattorna mot tygmattor, men bilen måste stå och torka 24 timmar hos dem innan de lägger in de nya mattorna.
say what?! Dem kan ju bara tillverka gummimattor utan filtbiten, det är ju den som orsakar lukten.
Kände likadant. Jag vill ju ha gummimattorna, speciellt de där bak. De kunde inte göra min nu (de hade inte plats att låta den stå 24 timmar), men min tanke äratt säga åt dem de bara byter ut förarmattan och lämnar resten.
Förstår inte varför bilen måste stå hos dem och torka i 24h iheller.

Mycket märkligt.
#1349548
Körde klorin, tvättmedel och ajax på min. Jag tycker det blev helt bra och räcker det med en gång per år så tar jag det istf tygmattor.

Skickat från min G8341 via Tapatalk

  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 10
Bruten fjäder framvagn

Jag bytte ena fjädern på min V70 2012 v[…]

Byta larmsiren.

Bara att byta👍

Helt klart är ju att gränsen inte g&arin[…]

Associationsleken, är ni med? ;-P

Anders And (Danske Kalle Anka)