Moderator: Moderatorer

#1342270
Precis innan jag satte dit dom idag, så tappade jag nästan ner nycklarna emellan sätena. Fick precis tag i dom innan dom försvann (för femtioelfte gången) . Känns verkligen bra att få dit skydden :-)
#1342414
Tankat fullt, fyllt på spolarvätska och laddat batteriet. Beställde nya vinterdäck som ska monteras på torsdag och samtidigt ska det göras en hjulinställning. Har aldrig gjort det någon gång på nuvarande bil så de kan va dags. Bridgestone Blizzak Ice 235/45 18. De va 2000kr billigare än Hakka R3 och så stor skillnad kan de inte va.
Imorgon kommer en ny garageinredningen med DHL. Ska bli kul att stuva lådorna och skåp fulla med dynga :-D 2m lång arbetsbänk med rostfri plåt uppe på skivan. Arbetsbänken består idag av en Ampro verktygsvagn som har varit täckt med skit sedan 2012..... Köpte med en jäkla massa krokar och hållare till vekrtygstavlorna. Har ett skruvstycke monterat på sidobordet på verktygsvagnen och det får nog sitta kvar. Vet inte om ja vill borra och skruva i nya bänkskivan.
#1342425
Tankat. Fjärde tanken sedan jag köpte bilen. 165 mil på 25 dagar.
Precis när jag fyllt upp tanken fick jag erbjudande om 40 öre rabatt med Carpay på torsdag. :x
#1342429
Perra83 skrev: Imorgon kommer en ny garageinredningen med DHL. Ska bli kul att stuva lådorna och skåp fulla med dynga :-D 2m lång arbetsbänk med rostfri plåt uppe på skivan. Arbetsbänken består idag av en Ampro verktygsvagn som har varit täckt med skit sedan 2012..... Köpte med en jäkla massa krokar och hållare till vekrtygstavlorna. Har ett skruvstycke monterat på sidobordet på verktygsvagnen och det får nog sitta kvar. Vet inte om ja vill borra och skruva i nya bänkskivan.
Det där vill man ju se bilder på sedan :-)
#1342431
Jernhand skrev: tis 15 okt 2019, 16:44 Tankat. Fjärde tanken sedan jag köpte bilen. 165 mil på 25 dagar.
Precis när jag fyllt upp tanken fick jag erbjudande om 40 öre rabatt med Carpay på torsdag. :x
Ja, totalt 50 öre per liter i rabatt är ju helt ok.
#1342433
epostaren skrev: tis 15 okt 2019, 17:12
Jernhand skrev: tis 15 okt 2019, 16:44 Tankat. Fjärde tanken sedan jag köpte bilen. 165 mil på 25 dagar.
Precis när jag fyllt upp tanken fick jag erbjudande om 40 öre rabatt med Carpay på torsdag. :x
Ja, totalt 50 öre per liter i rabatt är ju helt ok.
Absolut, man tjänar 30:- för en tank om 60 liter... :-)
#1342462
Micce1980 skrev: tis 15 okt 2019, 17:07
Perra83 skrev: Imorgon kommer en ny garageinredningen med DHL. Ska bli kul att stuva lådorna och skåp fulla med dynga :-D 2m lång arbetsbänk med rostfri plåt uppe på skivan. Arbetsbänken består idag av en Ampro verktygsvagn som har varit täckt med skit sedan 2012..... Köpte med en jäkla massa krokar och hållare till vekrtygstavlorna. Har ett skruvstycke monterat på sidobordet på verktygsvagnen och det får nog sitta kvar. Vet inte om ja vill borra och skruva i nya bänkskivan.
Det där vill man ju se bilder på sedan :-)
Inga problem 😁
Vet inte riktigt vart jag ska göra av alla hyllor plus ett stort gammalt vapenskåp? Vänstra långsidan och kortsidan längst in i garaget vill ja ha helt rena från grejer. Nu har vi sällan bilen i garaget så det behöver inte va rent till vänster och längst in. Jag kommer nog på något bra.
#1342480
pellemando skrev:Tänkte boka service, V60 -12 gått 22 500 mil. Satan vad det skiljde i pris beroende på Volvo handlare.
Service + byte av batteri.
Helmia 8950
Rejmes: 7350
Satte oboyen i halsen när jag fick höra 8950

Helmia är helt uppåt väggarna, förmodligen topp tre dyrast i sverige. Kolla brandt (säffle åmål) och värmlands bil kristinehamn.
  • 1
  • 1202
  • 1203
  • 1204
  • 1205
  • 1206
  • 1845

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]