NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Stefansu
#1339926
Hej behöver hjjälp
Har renoverat bytt ut alla länkarmar bussningar. Kröngningsbussningar och ställt bakvagn och framvagn, efter nya stag länkarmar fram stötdämpare och fjädring.
Sedan dess känns som bilens har gummi bakdel. Bilen svänger stjälv och vindkännslig.
Alltså komplett sats bakvagn och nya bussningar länkarm framåt. Bilen är som kummi. Känndes inge kul på slask.

Stefan :oops: :-o :x
Senast redigerad av 3 Stefansu, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av P210
#1339940
Har du kollat hjulinställningarna? Även bak behövs, Castervinklar går inte justera bak, man får köpa ett justerbart stag ..men Toe & Camber kan kontrolleras, men det känns fel att Toe & Camber ställs med samma mutter/skruv samtidigt - skum konstruktion...
av Stefansu
#1342343
JallooZ skrev: tis 01 okt 2019, 08:29 Snedslitna däck, eller bakre krängningshämmare kanske?
Har bytt till orginal stag Nedre blev bättre inte hundra de andra stagen kanske är lika mjuk.
Min upptäck att kompletta kittet var mjuka.
av Stefansu
#1348108
Hej där ute nblev ämnu mer paff idag med min bil som är svajig.
:-o
Lastade jag drykt 160kg pellets i skuffen då blev bilen mycket stadig?

Blir bara mer fundersam vart felet är. :bored:
av Stefansu
#1350371
Främre övre bussningar hsdde fel kvalité. Satte hela staget på två bultar i ej belastat läge sedan lät de hänga den felande bussningen så den vreds åkte ned 380mm och sedan den nya 140mm skilnad på hårdhet.
:bored:

Nu känns bilen toppen :-D :-D ;-)

Ingenting. Det va låååå&ar[…]

Uppföljning mjukvara 2024

Upptäckte ytterligare en ny egenskap med mjuk[…]

De nya "linserna" från VParts (sp&[…]

Weber 32dir på en b20

Det är ju bara att prova. Har bara den motorn[…]