Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av bilman
#1342297
Ända sedan jag köpte bilen för 3 år sedan så märkte jag att varje gång jag stannade och parkerade och drog ut nyckeln så snurrade ratten till vänster av sig själv lite och det hörs också när det snurrar. Aldrig något problem på besiktning. Gjorde nyligen hjulinställning (=alla fyra hjulen), duktig kille på verksta´n, 30 års erfarenhet av hjulinställning,förklarade varje steg och vad som syns på skärmen. Ändå är snurret kvar men nu till höger. Killen sa att det har med servo att göra. Hade en 745/90 och upplevde inte alls något sådant. Mina funderingar är: 1) Är det något fel på servo? Borde inte besiktningen märka det? 2) När jag ska låsa ratten måste jag verkligen kämpa för att snurra den till vänster tills klicket hörs: normalt? 3) Ställde bilen så att alla hjulen är spikraka men ratten var inte rak horisontellt, Normalt? Tack för tips! Bifogar hjulinst.protokoll
Hjulinställning 001.jpg
Hjulinställning 001.jpg (273.75 KiB) Visad 1128 gånger
Nytt avgasrör B234F

745-an har rullat uppskattningsvis drygt 50000 mil[…]

Torkarblad till strålkastarna verkar ha utg&[…]

Motortvätt, vad tänka på?

Vill slänga in en varning, en ballast till […]

Enda man behöver vara försiktig med &aum[…]