Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Petzzon
#1341544
Då var den beställd! Man kan inte vara mer än nöjd med dagens tjänstebilsregler och dom ramar min arbetsgivare gett oss. När en D4 blir betydligt dyrare för mig än en T8 är ju valet ganska enkelt.
Så det blev en:
XC60 T8 R-design
Osmium grey
Skinn
Teknikpaket
Paddlar
Drag
Tonade rutor.

Velade länge mellan R design och Inscription, väldigt mycket beroende på den mörka inredningen, hade så gärna önskat man kunde fått Blond till R-design... men till slut vann den senare då jag tycker det blivit riktigt snygg sen det blev svarta rutlister.

Ja så nu är det bara att vänta då
av dfa
#1341743
dfa skrev:Fick precis framflyttad leveransvecka i minvolvo från v47->v49, hoppas det blir en B5:a istället!
Tydligen en del strul med datumen som visas i minvolvo just nu. Fick bekräftat av ÅF att bilen (XC60 T5) är klar från fabrik exakt 4 kalenderveckor och en dag från sista ändringsdag, och beräknad leverans är en 8-10 dagar efter det. Så allt är precis som vanligt alltstå. Blir runt vecka 46 för min del och inte 49 som det står i minvolvo.
Synd att missa B5an bara.
av Outcome
#1342146
Hur lång tid tog det för er att få bilen levererad från att bilen blivit byggd i Kina? Har beställt en T8 och fick i förra veckan veta att bilen är byggd och nu har leveransdatum gått från v.1 till v.50 på kort tid.
av Nihon
#1342178
Outcome skrev:Hur lång tid tog det för er att få bilen levererad från att bilen blivit byggd i Kina? Har beställt en T8 och fick i förra veckan veta att bilen är byggd och nu har leveransdatum gått från v.1 till v.50 på kort tid.
Vet ej leveranstiden ifrån Kina, men får man fråga när du beställde din XC60?
av Outcome
#1342206
Antar att det förmodligen hänger på olika tillval och tillgång till material. Vet du hur lång tid det tog att få hem den efter att status bytte från beställd till byggd?
av majkele
#1342212
Mina senaste uppdateringar:
- "byggd 16 september
- "levererad" ca 18 dagar senare (kommer inte ihåg datumet), gissar att den anlänt till Volvo Gent då. Det stämmer dock med hur lång tid Volvo lovat att tåget ska ta mellan Chengdu-Gent
- "byggd" 9 oktober, beräknad leverans v45, jag kontaktade då ÅF ocg fick ett ankomstdatum 24 oktober.
  • 1
  • 119
  • 120
  • 121
  • 122
  • 123
  • 225

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]