Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jojjen
Hej
Har nyligen ärvt en Volvo V70 2001 som innefattar en del problem. När bilen startar går den ojämt allt från 800-1500 varv samt att den misständer emellan åt. Har satt nya stift, och tändstiftshattar. har även testat insprutningsventilerna och dessa verkar fungera. Tycker att bilen läker vid insugsrörets underside, kan det bero på gasspjälet som krånglar? Eller har man satt på kamremen flekatigt så bilen misständer? JAg börjar få svårt att hitta evenentuella felaktigheter själv och skulle uppskatta fler möjliga felaktigheter.
PS tydligne har förra ägaren bytt motor.
// Jojjen
av frippe64
jojjen skrev: sön 13 okt 2019, 11:40 Hej
Har nyligen ärvt en Volvo V70 2001 som innefattar en del problem. När bilen startar går den ojämt allt från 800-1500 varv samt att den misständer emellan åt. Har satt nya stift, och tändstiftshattar. har även testat insprutningsventilerna och dessa verkar fungera. Tycker att bilen läker vid insugsrörets underside, kan det bero på gasspjälet som krånglar? Eller har man satt på kamremen flekatigt så bilen misständer? JAg börjar få svårt att hitta evenentuella felaktigheter själv och skulle uppskatta fler möjliga felaktigheter.
PS tydligne har förra ägaren bytt motor.
// Jojjen
Dåligt minne?
viewtopic.php?f=19&t=152168
Kolvringar etc b4b

Dom kom ut,skall det inte vara låsbricker ti[…]

Däckdimension Volvo v90 2025

På min gamla hade jag 17 vinter och 22 somma[…]

Har du provtryckt motorn?

460 T5 AWD

Trist att du inte kan slutföra. Hade vart kul[…]