Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1341707
GATUPLAN skrev:
AndS skrev: fre 11 okt 2019, 09:24 Har du bytt SIM-kortet som följde med bilen, Telenor, så är det abonnemanget VoC också rullar över, dvs du har bara ett SIM-kort i bilen. Så då kan det innebära att Comviq inte har täckning, eller dålig, där du har bilen. Eller så har jag missförstått ditt problem.
Det var inget SIM i bilmodemet och VoC fungerade perfekt. Så jag antar och har blivit upplyst om att VoC kör eget.
Därefter skaffar jag Telenor som var jätte dålig och GB bara försvann utan anledning, MEN VoC funkade ändå.
Då bytte jag till Comviq och det funkade med VoC.
För några dagar sedsn börjar problem visa sig när jilen är parkerad i centrum. Har inte testat överallt. Hemma i garaget funkar det tydligen.
Det verkar ju helt enkelt vara dålig mottagning där du parkerar bilen i centrum. Prova att ställa dig på andra sidan kvarteret. Ett annat sätt att lösa det är ju att använda timern. Bör fungera bra om du har fasta arbetstider.
#1341714
TomasGBG skrev: fre 11 okt 2019, 15:41
GATUPLAN skrev:
AndS skrev: fre 11 okt 2019, 09:24 Har du bytt SIM-kortet som följde med bilen, Telenor, så är det abonnemanget VoC också rullar över, dvs du har bara ett SIM-kort i bilen. Så då kan det innebära att Comviq inte har täckning, eller dålig, där du har bilen. Eller så har jag missförstått ditt problem.
Det var inget SIM i bilmodemet och VoC fungerade perfekt. Så jag antar och har blivit upplyst om att VoC kör eget.
Därefter skaffar jag Telenor som var jätte dålig och GB bara försvann utan anledning, MEN VoC funkade ändå.
Då bytte jag till Comviq och det funkade med VoC.
För några dagar sedsn börjar problem visa sig när jilen är parkerad i centrum. Har inte testat överallt. Hemma i garaget funkar det tydligen.
Det verkar ju helt enkelt vara dålig mottagning där du parkerar bilen i centrum. Prova att ställa dig på andra sidan kvarteret. Ett annat sätt att lösa det är ju att använda timern. Bör fungera bra om du har fasta arbetstider.
Ja sant.
2000kr mjulvarouppdatering plus 2000kr felundersökning. Sedan kan tillkomma mer o mer.
Till slut kommer man till samma svar som du precis skrivit!
Det är konstigt att VoC funkar i 5000 länder typ överalt, men problemet är Centrum Stortorget där jag jobbar. Volvos tekniker säger att det kan bero på radiosignaler kring bilen. Men på vilket sätt kommunicerar VoC app med bilens VoC så att andra radiosignaler kan störa?
Jag har ju min egen Motorola radio på mig när jag jobbar men vad ska det ha för betydelse, jag tror inte att den kan spöka iaf.
Förmodligen andra radiosignaler! Det suger lite!
#1341756
TomasGBG skrev: fre 11 okt 2019, 15:41
GATUPLAN skrev:
AndS skrev: fre 11 okt 2019, 09:24 Har du bytt SIM-kortet som följde med bilen, Telenor, så är det abonnemanget VoC också rullar över, dvs du har bara ett SIM-kort i bilen. Så då kan det innebära att Comviq inte har täckning, eller dålig, där du har bilen. Eller så har jag missförstått ditt problem.
Det var inget SIM i bilmodemet och VoC fungerade perfekt. Så jag antar och har blivit upplyst om att VoC kör eget.
Därefter skaffar jag Telenor som var jätte dålig och GB bara försvann utan anledning, MEN VoC funkade ändå.
Då bytte jag till Comviq och det funkade med VoC.
För några dagar sedsn börjar problem visa sig när jilen är parkerad i centrum. Har inte testat överallt. Hemma i garaget funkar det tydligen.
Det verkar ju helt enkelt vara dålig mottagning där du parkerar bilen i centrum. Prova att ställa dig på andra sidan kvarteret. Ett annat sätt att lösa det är ju att använda timern. Bör fungera bra om du har fasta arbetstider.
Alltså det med timern är det enbart via parkeringsklimat i centraldisplayen? Kan man även starta motorn så man slopper oroa sig för batteriet?
Senast redigerad av 1 GATUPLAN, redigerad totalt 0 gånger.
#1341766
AndS skrev: fre 11 okt 2019, 22:42 Det finns Sim-kort även för VoC, förstår nog inte dina problem annat att det finns delar relaterat radiotäckning. Tror du blandar olika saker.
Jag vet om VoC SIM.
Men när Volvotekniker säger att det är förmodligen mkt radiosignaler där jag parkerar bilen och det är därför appen inte får kontakt med bilen, då blir jag förvirrad och ställer frågan här.
#1341769
Kan du blinka? Låsa? Låsa upp? Tuta? :-p Skicka position till navigatorn?
Om dessa saker fungerar men inte värmaren så är det inte mottagningen som felar.
Om inget fungerar bra så KAN det vara mottagningen som spökar, men finns ju andra fel också som kan ställa till det.

Skillnad på om du försöker starta/programmera via hemsidan Min Volvo?
#1341772
Xanthopteryx skrev: fre 11 okt 2019, 23:29 Kan du blinka? Låsa? Låsa upp? Tuta? :-p Skicka position till navigatorn?
Om dessa saker fungerar men inte värmaren så är det inte mottagningen som felar.
Om inget fungerar bra så KAN det vara mottagningen som spökar, men finns ju andra fel också som kan ställa till det.

Skillnad på om du försöker starta/programmera via hemsidan Min Volvo?
När appen inte kan kommunicera med bilens VoC då kan jag inte fjärrstyra någonting. Iaf i området där jag jobbar.
Annars funkar allt som det ska.

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]

På min 745-a hade socklarna till varselljus […]

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]