...

Moderator: Moderatorer

#1341542
Vet inte jag blev mer irriterad eller full i skratt, men såg nog det fulaste bakljuset i morse på tal om sådant. Bara ett långt streck längs bakluckan. Tror det var en Porsche/liknande, men det ursäktar inte ful design :P
#1341770
#1342388
Magnus-B skrev:
Allinug skrev:Bländande bromsljus när bilen framför som knappt verkar ha någon belysning tänd bromsar för rödljus. :-o Tittar man inte bort snabbt nog så har man skumma fläckar i synfältet ett tag... :crying: Måste man verkligen satsa alla sina pengar på bromsljusen?
Tänker du lastbilar då för vissa har ju lite mer än vad som är nödvändigt?

Om inte är det ngn speciell bilmodell som har starka bromsljus i förhållande till bakljuset?


/M
Nej, jag misstänker att vissa tycker att det är snyggt eller häftigt att bromsljuset plötsligt lyser upp vägen. :-/
Jag antar att de pimpat bilen med extra starka bromslampor...
#1343583
Att folk inte tror de har några sekunder över, kanske har de precis sett en F1 tävling hemma och känner sig "inspirerade" ;-)

På väg hem idag på 40-sträcka kommer det en avdankad BMW 5-serie från kanske 2000. Vid en busshållplats framför mig stannar bussen precis till och jag glider förbi. I backspegeln tycker jag mig se BMW:n köra om både bussen och bilen som låg mellan oss samtidigt. Längre fram skall jag vänster och BMW:n är nu bakom mig, utan blinkers på och svänger vänster efter mig. Han håller avstånd och kör inte om mig trots att det vore halt fritt fram, konstigt han hade ju brådis nyligen. Vid nästa vänstersväng tycker han väl att jag är långsam som väntar på en målande bil och "drar" om på högersidan och prickar precis in att med nöd o näppe intre träffa den mötande bilens bakre stötfångare, jag tutar för han kör farligt. 50 meter sedare ska han med höger längre fram ska vi in i samma p-hus, så väl uppe på rampen när man ska ta sin biljett står vi nu vid varsin automat. Strax parkerar vi dessutom mitt emot varandra som av en händelse :) Väntar lite för att se om han ville prata men kan ana att han inte vill titta åt mitt håll sen går han tillbaka två gånger till bilen för att han glömt saker samt inne i nästa matvarubutik glömmer han att han hade pantburkar med sig och får vända och gå tillbaka. Så det handlar kanske inte om att spara tid, vissa kör bara så kasst och är så oerhört rastlösa, trist.

Kollade bilen av någon då sist jag gjorde liknande vart bilen avställd, en BMW 525 från 2002 skriven på en mäklarfirma, det går bra nu ;-)
#1343803
Micce1980 skrev:sen går han tillbaka två gånger till bilen för att han glömt saker samt inne i nästa matvarubutik glömmer han att han hade pantburkar med sig och får vända och gå tillbaka. Så det handlar kanske inte om att spara tid, vissa kör bara så kasst och är så oerhört rastlösa, trist.
Just det där beteendet är typiskt stress-relaterat symptom; närtids-minnet börjar glappa och man glömmer bort att man skulle ha med sig något, eller göra en kort avstickare för att komplettera något som avviker från "main mission", som exempelvis panta burkarna på vägen in till butiken.

En vän som råkade ut för stress-inducerad hjärtinfarkt hade samma beteende, och han insåg det själv vilken skillnad det blev när en terapeut lärde honom avstressnings-tekniker.
Kanske är en hjärtinfarkt precis vad denna BMW-förare behöver för att komma på rätt köl?
#1344080
Det där har jag också råkat ut för. Fast där var trottoar. Men inte tillräckligt bred så en gick på gatan. Parkerade bilar på andra sidan så jag kunde inte köra om dom. Helt opåverkade av att jag körde bakom dom, och dom hörde att jag kom körande. Bromsade in och körde fem meter bakom. Inte flyttade dom sig. Då tutade jag! Och jä..ar vilket liv det blev på dom.
Så dom var nog irriterade på mig i trafiken... :-D
  • 1
  • 478
  • 479
  • 480
  • 481
  • 482
  • 543

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Missljud höger bak v60cc II

Förmodligen har den en hållare bakom in[…]

Söker köpråd - XC90 V8

Gamla xc90is kan bli riktigt dyra att hålla […]