Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av stevvee
#1341370
TomasGBG skrev:
Hypoxia skrev:Yes, vyn i bilen uppdateras när telefonen är uppdaterad. Inget behöver ändras i bilen...

För egen del är jag kluven. Den redan tidigare lilla bilden blev ännu mindre när knappraden till vänster tillkom. Det är enklare att navigera runt, men jag har kommit på mig själv med att mer och mer använda Sensus-navigationen istället (åtminstone när man ska hem eftersom det fortfarande suger att söka efter nya adresser i Sensus).
Tips: Sök adress via Google-appen i Sensus. Jag tycker det fungera mycket bättre än i navigatorn.
Eller i VoC och skicka till bilen innan man ens sitter i bilen.
av Lövet
#1341378
Dummaste frågan i stan kanske men en bil som är levererad med Apple Car Play, går det att byta till Android auto i efterhand? Annars känns det som andrahandsmarknaden begränsas ganska mycket.
av stevvee
#1341379
Lövet skrev:Dummaste frågan i stan kanske men en bil som är levererad med Apple Car Play, går det att byta till Android auto i efterhand? Annars känns det som andrahandsmarknaden begränsas ganska mycket.
Brukar levereras med båda förutom tidigare Volvo modeller. Ja det går att komplettera med android om det saknas.
av Hypoxia
#1341495
TomasGBG skrev:
Hypoxia skrev:Yes, vyn i bilen uppdateras när telefonen är uppdaterad. Inget behöver ändras i bilen...

För egen del är jag kluven. Den redan tidigare lilla bilden blev ännu mindre när knappraden till vänster tillkom. Det är enklare att navigera runt, men jag har kommit på mig själv med att mer och mer använda Sensus-navigationen istället (åtminstone när man ska hem eftersom det fortfarande suger att söka efter nya adresser i Sensus).
Tips: Sök adress via Google-appen i Sensus. Jag tycker det fungera mycket bättre än i navigatorn.
Will do!
Användarvisningsbild
av PeterNi
#1341528
Bra video på nya Carplay i en Volvo...
Användarvisningsbild
av Snowie
#1341895
PeterNi skrev:Bra video på nya Carplay i en Volvo...
Tackar :) första videon jag körde upp på youtube ;)
Användarvisningsbild
av Brainy
#1342006
Pellix skrev: ons 11 sep 2019, 21:09 Har även hört att den väljer datatrafik från bilens sim-kort istället för den inpluggade mobilens 4G. Vet inte om det är så men jag skulle vilja välja det det...
Jag har tänkt att den tar surfen från mobilen mtp att carplay fungerar utan sim-kort i bilen men att väljer jag att mobilen ska vara ansluten till bilens Wi-Fi så går det på bilens sim-kort via mobilen.

Det är väl egentligen bara att köra igång Spotify och hålla koll på om mobilen eller bilens surfmängd ökar.

Jag gillar carplay, men hade det inte varit för waze så hade jag nog knappt använt det alls.

Med vänlig hälsning,
Anders
av Hypoxia
#1342534
Pellix skrev: ons 11 sep 2019, 21:09 Har även hört att den väljer datatrafik från bilens sim-kort istället för den inpluggade mobilens 4G. Vet inte om det är så men jag skulle vilja välja det...
Nån som vet?
CarPlay är enbart en extra skärm på din telefon, dvs det data som behövs för att visa det du vill göra använder samma källa som telefonen.

Om telefonen är ansluten till bilens WiFi-delning så går det på bilens simkort. Om telefonen inte är ansluten mot något WiFi så går det på telefonens simkort.
Om telefonen är ansluten till WiFi-nätet hos den SL-buss som står bredvid dig vid rödljuset så... ja, vid det här laget så vet du var data förbrukas :-)

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med[…]

Givare i kylaren hoppar ur

Kan det vara så enkelt att ringen som ska t&[…]

Härligt snabbt agerat!

Felmeddelande på antisladd

Hej! Börja med att kolla att någon ce[…]