@Erik Å, Jag tror jag har samma drag som du nåra bult upp i balken o nåra bult rakt bakifrån. Vet du vad ditt drag heter?
Jo men med klossarna på utsidan är inte i vägen för mig. När jag ligger under.
Moderator: Moderatorer
gubbstrutt skrev:@Lucif3r, hur får du bilen o stanna kvar på pallbockarna framför bakaxel infästningarna pallbockarnas ytor mot bilen är ju oftast lite v formade jag har B -temas skit pallbockar?.Hmm... Har jag faktiskt aldrig direkt tänkt på. Men jag brukar nog försöka ställa dom så nära bultar/ojämnheter som det går, minimerar risken för glid då den slår emot ev. bult/ojämnhet istället.
Lucif3r skrev: ↑tor 10 okt 2019, 00:48 ..Annars är risken överhängande att bocken välter. När man hissar en bil med en klassisk garagedomkraft så "drar" den i bilen en viss del, innan den börjar glida på hjulen.Jepp, har gjort det med en Peugeot 205 i ett lånat garage.. Bilen for in i väggen, pallbocken slog runt precis intill tanken (som var av plast). Märkligt att det inte sprids några varningar om hur lätt pallbockar välter.
Erik Å skrev: ↑tor 10 okt 2019, 00:54 Har monteringsanvisningen kvar, konstigt nog står där inget artikelnummer på draget..Det där ser ut att ha samma infästning som mitt Brinkdrag
När jag var på skroten och letade balk till kofångaren såg jag att de flesta bilarna hade drag med fyrkantrör i tvärbalken..
I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]