Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Erik Å
#1341443
Hade ju kunnat lägga klossar under nedre fjädersätet också, blir ungefär samma sak :-)
Nej förresten, det hade ju inte gått, jag håller ju på att rostskyddsmåla bakaxeln och undersidan på fjädersätet.. :oops:
Senast redigerad av 1 Erik Å, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
#1341444
@Erik Å, Jag tror jag har samma drag som du nåra bult upp i balken o nåra bult rakt bakifrån. Vet du vad ditt drag heter?

Jo men med klossarna på utsidan är inte i vägen för mig. När jag ligger under.
Senast redigerad av 1 gubbstrutt, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1341447
gubbstrutt skrev:@Lucif3r, hur får du bilen o stanna kvar på pallbockarna framför bakaxel infästningarna pallbockarnas ytor mot bilen är ju oftast lite v formade jag har B -temas skit pallbockar?.
Hmm... Har jag faktiskt aldrig direkt tänkt på. Men jag brukar nog försöka ställa dom så nära bultar/ojämnheter som det går, minimerar risken för glid då den slår emot ev. bult/ojämnhet istället.
Enda man bör tänka på om man ska hissa båda axlarna är att ställa första paret bockar så tyngden hamnar på ett ben när man hissar andra änden. T ex hissar man bak först, bör man ställa en 3-bent bock så ett ben är rakt fram. Det benet kommer då ta upp tyngden/kraften som blir när du hissar upp den fram. Annars är risken överhängande att bocken välter. När man hissar en bil med en klassisk garagedomkraft så "drar" den i bilen en viss del, innan den börjar glida på hjulen.

Mina pallbockar är vanliga "2 för 99kr"-3bens-grejs som finns typ överallt. "V"-formingen har försvunnit sedan länge, dom är typ platta nu :p
av Erik Å
#1341448
Har monteringsanvisningen kvar, konstigt nog står där inget artikelnummer på draget..
När jag var på skroten och letade balk till kofångaren såg jag att de flesta bilarna hade drag med fyrkantrör i tvärbalken..
Bilagor
F36A4937_DxO_800.jpg
F36A4937_DxO_800.jpg (66.16 KiB) Visad 300 gånger
F36A4932_DxO_800.jpg
F36A4932_DxO_800.jpg (65.58 KiB) Visad 300 gånger
av Erik Å
#1341450
Lucif3r skrev: tor 10 okt 2019, 00:48 ..Annars är risken överhängande att bocken välter. När man hissar en bil med en klassisk garagedomkraft så "drar" den i bilen en viss del, innan den börjar glida på hjulen.
Jepp, har gjort det med en Peugeot 205 i ett lånat garage.. :-o Bilen for in i väggen, pallbocken slog runt precis intill tanken (som var av plast). Märkligt att det inte sprids några varningar om hur lätt pallbockar välter.
Kontorsstolar med fyra hjul är tydligen förbjudna för att de välter för lätt, stolarna måste ha fem hjul numera! Pallbockar är fortfarande trebenta..
Senast redigerad av 1 Erik Å, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
#1341451
Erik Å skrev: tor 10 okt 2019, 00:54 Har monteringsanvisningen kvar, konstigt nog står där inget artikelnummer på draget..
När jag var på skroten och letade balk till kofångaren såg jag att de flesta bilarna hade drag med fyrkantrör i tvärbalken..
Det där ser ut att ha samma infästning som mitt Brinkdrag
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

oki men den slangen har jag inte sett på min[…]

Bilens utrustning från Vin nr

Du kan kolla utrustningen igenom att trycka in reg[…]

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]