Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1341349
Flinta skrev:@stevvee
Bilen kan inte kylas av bränslevärmaren!
Nej fattar jag med, därför heter det parkeringsklimat och inte parkeringsvärmare i appen. Samma tryck, två olika funktioner beroende på temperatur.
#1341357
perr skrev:Som ny Volvo-ägare utan erfarenhet av volvo on call undrar jag om det är vanligt att man har problem at starta parkeringsklimat från telefonen??

Lyckas aldrig sätta en ny timer från telefonen, bara från bilen. Appen står bara o snurrar ett tag innan den säger att den misslyckades. Då sker det ändå typ varann gång att den ändå har ställt in en timer. (Fast det ser man inte från telefonen)

Jag har även problem att starta parkeringsvärmaren direkt.
Emellanåt startar den bara inte. "Kan inte starta värmaren" säger appen.

Hur skall man klarar vintern utan en fungerande fjärrstyrning av parkeringsvärmaren? *brr*

Någon som haft liknade problem och löst det??

Övriga funktioner verkar fungera som tänkt.

Bilen: En V90 2019 T8
Har du bra mobiltäckning där du parkerar bilen?
Använder själv bara direktstart från Volvo-on-call appen som jag tycker fungerar OK. Timern var det ngt mjukvaruproblem på när bilen var ny (kanske ej fixat ännu??) och jag har inte känt behov av att köra den sen dess.
#1341438
TomasGBG skrev:
perr skrev:Som ny Volvo-ägare utan erfarenhet av volvo on call undrar jag om det är vanligt att man har problem at starta parkeringsklimat från telefonen??

Lyckas aldrig sätta en ny timer från telefonen, bara från bilen. Appen står bara o snurrar ett tag innan den säger att den misslyckades. Då sker det ändå typ varann gång att den ändå har ställt in en timer. (Fast det ser man inte från telefonen)

Jag har även problem att starta parkeringsvärmaren direkt.
Emellanåt startar den bara inte. "Kan inte starta värmaren" säger appen.

Hur skall man klarar vintern utan en fungerande fjärrstyrning av parkeringsvärmaren? *brr*

Någon som haft liknade problem och löst det??

Övriga funktioner verkar fungera som tänkt.

Bilen: En V90 2019 T8
Har du bra mobiltäckning där du parkerar bilen?
Använder själv bara direktstart från Volvo-on-call appen som jag tycker fungerar OK. Timern var det ngt mjukvaruproblem på när bilen var ny (kanske ej fixat ännu??) och jag har inte känt behov av att köra den sen dess.
Japp inga problem med mobiltäckningen.
Men kanske skall kolla om det finns några uppdateringar som kan hjälpa till...
#1341439
least skrev: ons 09 okt 2019, 09:17 En relaterad fråga, man kan ställa timern så att bilen är kyld/värmd och klar för avfärd en given tidpunkt för valda dagar.

Vad händer om bilen står inomhus när timern slår till? Går värmaren eller känner bilen av detta på något sätt?
Kan bli farligt i ett slutet garage.
Relaterad vete 17, men varsågod, kidnappa tråden du.... :-) :-) :-)
#1341461
perr skrev:
TomasGBG skrev:
perr skrev:Som ny Volvo-ägare utan erfarenhet av volvo on call undrar jag om det är vanligt att man har problem at starta parkeringsklimat från telefonen??

Lyckas aldrig sätta en ny timer från telefonen, bara från bilen. Appen står bara o snurrar ett tag innan den säger att den misslyckades. Då sker det ändå typ varann gång att den ändå har ställt in en timer. (Fast det ser man inte från telefonen)

Jag har även problem att starta parkeringsvärmaren direkt.
Emellanåt startar den bara inte. "Kan inte starta värmaren" säger appen.

Hur skall man klarar vintern utan en fungerande fjärrstyrning av parkeringsvärmaren? *brr*

Någon som haft liknade problem och löst det??

Övriga funktioner verkar fungera som tänkt.

Bilen: En V90 2019 T8
Har du bra mobiltäckning där du parkerar bilen?
Använder själv bara direktstart från Volvo-on-call appen som jag tycker fungerar OK. Timern var det ngt mjukvaruproblem på när bilen var ny (kanske ej fixat ännu??) och jag har inte känt behov av att köra den sen dess.
Japp inga problem med mobiltäckningen.
Men kanske skall kolla om det finns några uppdateringar som kan hjälpa till...

Jag har ingen mobiltäckning där jag parkerar men båda bilarna kan kommunicera fint ändå. Så det hänger nog inte på det för TS
#1341481
stevvee skrev:
perr skrev:
TomasGBG skrev: Har du bra mobiltäckning där du parkerar bilen?
Använder själv bara direktstart från Volvo-on-call appen som jag tycker fungerar OK. Timern var det ngt mjukvaruproblem på när bilen var ny (kanske ej fixat ännu??) och jag har inte känt behov av att köra den sen dess.
Japp inga problem med mobiltäckningen.
Men kanske skall kolla om det finns några uppdateringar som kan hjälpa till...

Jag har ingen mobiltäckning där jag parkerar men båda bilarna kan kommunicera fint ändå. Så det hänger nog inte på det för TS
OK, trodde direktstartskommandot från VoC-appen gick via mobilnätet. Jag har lite risig mottagning så ibland får jag skicka kommandot en gång till.
#1341482
På min förra xc60 my17 startade inte värmaren om det inte var kallare än 12 grader ute. Är troligtvis samma för nyare bilar. Det kan vara anledningen till att den inte startar i ditt garage.

Jag har också ofta strul med att sätta timer från telefonen, men direktstart funkar, om batteriet är laddat och det finns gott om bränsle.

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Söker köpråd - XC90 V8

Gamla xc90is kan bli riktigt dyra att hålla […]

Om du bara vill fixa snabbt. Så polera med[…]

oki men den slangen har jag inte sett på min[…]