Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1341260
Som ny Volvo-ägare utan erfarenhet av volvo on call undrar jag om det är vanligt att man har problem at starta parkeringsklimat från telefonen??

Lyckas aldrig sätta en ny timer från telefonen, bara från bilen. Appen står bara o snurrar ett tag innan den säger att den misslyckades. Då sker det ändå typ varann gång att den ändå har ställt in en timer. (Fast det ser man inte från telefonen)

Jag har även problem att starta parkeringsvärmaren direkt.
Emellanåt startar den bara inte. "Kan inte starta värmaren" säger appen.

Hur skall man klarar vintern utan en fungerande fjärrstyrning av parkeringsvärmaren? *brr*

Någon som haft liknade problem och löst det??

Övriga funktioner verkar fungera som tänkt.

Bilen: En V90 2019 T8
#1341283
Ibland kan det vara att man avinstallerar och installerar appen igen.
Händer det på olika platser? Hur är mottagningen där bilen står?
Skillnad på om telefonen är på wlan eller mobilnät?
Är alla delar så att säga okej så se till att de uppdaterar bilen och fortsätter det så se till att de löser det.
Timer sätter jag sällan på vår V90 18 men direktstartar gör vi och det funkar typ varje gång numera.
#1341298
En relaterad fråga, man kan ställa timern så att bilen är kyld/värmd och klar för avfärd en given tidpunkt för valda dagar.

Vad händer om bilen står inomhus när timern slår till? Går värmaren eller känner bilen av detta på något sätt?
Kan bli farligt i ett slutet garage.
#1341310
least skrev:Rimligt, men knepigt att det inte finns en givare som mäter kolmonoxidnivån utanför bilen.
Fast är det kallgarage så läcker troligtvis garaget och då funkar det att köra värmare. Är det varmgarage kommer värmen inte gå igång utan då kommer den kyla bilen.

Sen ligger väll ansvaret på brukaren och inte bilen vart den är parkerad.
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]