Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av grillchips
#1340857
Jag är inte helt säker på hur jag ska göra i år. Förra vintern "glömde" jag att byta till gummimattorna och körde således på tyg året om. Nu närmar vi oss tid för skifte igen och det ÄR ju mysigare med tyg, inget snack. Men mer praktiskt med gummi kanske.
Å andra sidan har jag 3 uppsättningar tygmattor varav en uppsättning är helt ny, så kanske ha ett gäng tyg för vinter och så sätter man in fräscha tyg till sommaren igen? :D
av mikebike
#1340876
grillchips skrev: sön 06 okt 2019, 09:36 Jag är inte helt säker på hur jag ska göra i år. Förra vintern "glömde" jag att byta till gummimattorna och körde således på tyg året om. Nu närmar vi oss tid för skifte igen och det ÄR ju mysigare med tyg, inget snack. Men mer praktiskt med gummi kanske.
Å andra sidan har jag 3 uppsättningar tygmattor varav en uppsättning är helt ny, så kanske ha ett gäng tyg för vinter och så sätter man in fräscha tyg till sommaren igen? :D
Till förra bilen fick jag med dubbla uppsättningar, men körde bara med gummimattor.
Till min nuvarande fick jag bara med tygmattor och det funkar ju också. Det blir mer att man dammsuger och "piskar" dem istället för att spola av dem.
av Lövet
#1340888
Kör också tygmattor året runt numera. Är ju bara att dammsuga dem imellanåt. Tycker tygmattorna är snyggare "halvsmutsiga" än vad gummimattorna är med motsvarande smuts. De blir ju så grå direkt.

Förstås att om man jagar, har grusparkering eller liknande så är tygmattor kanske inte är ett alternativ...
Användarvisningsbild
av joel80
#1340923
Efter att du stått och sparkat under bilen typ 8ggr utan att luckan öppnats var jag ju tvungen att se om det fanns nån sensor där över huvud taget!! :D
av mikebike
#1340953
Jag provkörde en XC60 T5 AWD idag.
Trevlig instrumentering, och den extra stängknappen till bakluckan som låser bilen är en klar förbättring mot min bil.
Men motorn! Herregud, hade jag inte vetat bättre hade jag trott det var en diesel.
Nu hade ju denna "bara" 250 hk, men vid full gas var det mer oljud än acceleration.
T6 (och T8) lär ju gå bättre, men knappast låta bättre.
Jag får nog behålla min "äkta" T6 några år till.
av Lockis
#1341243
joel80 skrev:Efter att du stått och sparkat under bilen typ 8ggr utan att luckan öppnats var jag ju tvungen att se om det fanns nån sensor där över huvud taget!! :D
Ahh den klassikern.. Fick till mig av min säljare att den kan vara lite trög i början. Men man ska sparka rakt in under och då brukar det lyckas. Cool finess som drog till sig lite blickar hos den lokala ica butiken i början, nu använder jag det väldigt sällan. lättare att öppna med dosa eller bara trycka på knappen :)

Ett stort plus på nya modellerna är dock knappen inne i bilen som både öppnar och stänger :D
Våran XC70 från 2016 fungerar inte så...
Användarvisningsbild
av epostaren
#1341289
Numera funkar det för mig 9 av 10 gånger efter jag har lärt mig att man står på rätt plats bakom bilen och för fram foten och sedan tar ett steg bakåt med foten. Man får inte ha för bråttom bara. Numera tycker jag att finessen är en suveränt fungerade funktion, från att vara en kul grej.
av Lockis
#1341446
Brainy skrev: ons 09 okt 2019, 06:53 Frun lyckas i princip varje gång och jag i princip aldrig trots att jag tycker jag gör precis som säljaren visade...

Jag har ryssbox i min xc70 så den fungerar likadant med knappen :)
Ahh, hade för mig att jag sett det på xc70/v70 tidigare. Nu kommer denna få gå vidare till annan ägare inom 6mån så känner inte att jag vill lägga mer på den :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10
S/V60 Polestar utan taklucka

Så är det säkerligen men det som t[…]

Felkoder?

Står det någonstans på Volvos […]

Tackar för input! Yes det ska vara Denso och […]