Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Micce1980
#1340088
Ser ju kalasbra ut. Ja man får ju veta lite vad man ska pilla med om inte får man ibland lämna bort jobbet :)
Användarvisningsbild
av White
#1340483
Jaha! Ena problemet löst och nästa dyker upp! :-(

Av en händelse så kollade jag så allt funkade nu när dom varit och rotat i bakluckan med handtaget.
Upptäcker då att inget bromsljus fungerar!:rolleyes: Första tanken är säkringen, men se det var det inte.

Nästa misstänkte är trasiga glödlampor, men det var det inte heller, jo i mittenbromsljuset var den trasig.
Hmm... Varför funkar då inte dom två andra??? Kan det vara dålig kontakt i lamphållarna? Hade loss
och kollade, men ingen ärg och det såg fint ut.

Då min elkunskap sträcker mig hit ungefär så bestämde jag mig för att lämna in på Volvo för felsökning.
Ganska snabbt kunde han konstatera att det VAR dålig kontakt i lamphållarna, på båda sidor!? Vad
är odsen att det blivit det på båda två??? Aja, det var kvickt avhjälpt i alla fall! Åter igen tack till Bil Bengtsson för underbar service! :-)
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1340494
White skrev:Jaha! Ena problemet löst och nästa dyker upp! :-(

Av en händelse så kollade jag så allt funkade nu när dom varit och rotat i bakluckan med handtaget.
Upptäcker då att inget bromsljus fungerar!:rolleyes: Första tanken är säkringen, men se det var det inte.

Nästa misstänkte är trasiga glödlampor, men det var det inte heller, jo i mittenbromsljuset var den trasig.
Hmm... Varför funkar då inte dom två andra??? Kan det vara dålig kontakt i lamphållarna? Hade loss
och kollade, men ingen ärg och det såg fint ut.

Då min elkunskap sträcker mig hit ungefär så bestämde jag mig för att lämna in på Volvo för felsökning.
Ganska snabbt kunde han konstatera att det VAR dålig kontakt i lamphållarna, på båda sidor!? Vad
är odsen att det blivit det på båda två??? Aja, det var kvickt avhjälpt i alla fall! Åter igen tack till Bil Bengtsson för underbar service! :-)
Även det osannolika kan hända. Som när jag kollade alla lampor dagen innan besiktning, hade tid öven när man stod i kö så plötsligt kommer det upp lampfel!! :) Hade reserv och kunde byta på två minuter. Besiktningsmannen skrattade när jag berättade och sa att de sett lampor gå sönder just när de tittar för att se om de fungerar :-)
Användarvisningsbild
av White
#1340497
Micce1980 skrev:
White skrev:Jaha! Ena problemet löst och nästa dyker upp! :-(

Av en händelse så kollade jag så allt funkade nu när dom varit och rotat i bakluckan med handtaget.
Upptäcker då att inget bromsljus fungerar!:rolleyes: Första tanken är säkringen, men se det var det inte.

Nästa misstänkte är trasiga glödlampor, men det var det inte heller, jo i mittenbromsljuset var den trasig.
Hmm... Varför funkar då inte dom två andra??? Kan det vara dålig kontakt i lamphållarna? Hade loss
och kollade, men ingen ärg och det såg fint ut.

Då min elkunskap sträcker mig hit ungefär så bestämde jag mig för att lämna in på Volvo för felsökning.
Ganska snabbt kunde han konstatera att det VAR dålig kontakt i lamphållarna, på båda sidor!? Vad
är odsen att det blivit det på båda två??? Aja, det var kvickt avhjälpt i alla fall! Åter igen tack till Bil Bengtsson för underbar service! :-)
Även det osannolika kan hända. Som när jag kollade alla lampor dagen innan besiktning, hade tid öven när man stod i kö så plötsligt kommer det upp lampfel!! :) Hade reserv och kunde byta på två minuter. Besiktningsmannen skrattade när jag berättade och sa att de sett lampor gå sönder just när de tittar för att se om de fungerar :-)
Haha! Ja i bland händer det lustiga saker! :-D

En gång jag besiktigade så det sista jag gjorde innan var att kolla belysning och tuta. Tror ni inte att tut jä###en lade av inne på besiktningen! :P
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1340502
Jao liknande hände mig får något år sedan... Kikade över alla lampor innan jag åkte, en blinkerslampa gick sönder på vägen ner... Man blir lagom snopen då :P
Tutan på min 945a la också av på besiktningen en gång, men som tur va hoppade den igång igen efter han tryckt några gånger... Sen funkade den finfint resten av tiden jag hade den.

Ärgade baklycktor/lamphållare är väldigt vanligt på 7/945. Jag behövde putsa upp mina 2 gånger eller så under dom 6 år jag hade min 945a. Vetetusan varför det ärgar så fort i dom...
Lamphållarna tycker också om att böja in kontaktbläcken när man tagit i och ur dom några gånger, så då får man böja ut dom igen för att få bra kontakt...
  • 1
  • 232
  • 233
  • 234
  • 235
  • 236
  • 275

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]