...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Allinug
#1337747
Ja, så här dräller de omkring... Det ser kanske ut som att de är snyggt parkerade, men blir det aktuellt med en akut utryckning så står cykeln ivägen.
319D4F6A-2A91-4F40-8F80-8141DD931A98.jpeg
Blockering infart
319D4F6A-2A91-4F40-8F80-8141DD931A98.jpeg (544.09 KiB) Visad 1857 gånger
Och cykeln vid cykelbanans vägren kan vara ivägen för en synsvag person. Det krävs också en omkörning ifall man ska passera den med cykel.
AE71FF8D-9622-4439-8D37-28A46E5FFA31.jpeg
Cykelbana
AE71FF8D-9622-4439-8D37-28A46E5FFA31.jpeg (758.54 KiB) Visad 1857 gånger
av Knatch
#1338383
Det är inte scootrarna det är fel på är min slutsats efter att ha observerat dessa i ett flertal städer både i sverige och runtom i europa.
I tyskland får dessa inte parkeras vartsom, man tar cykeln och åker , och när den ska parkeras så måste den ställas på ett visst sätt, det sitter en gps i den som kommunicerar med din app. Du ska parkera den på angiven plats och sen blir du ombedd att fotta cykeln för att avsluta hyr-sessionen
Skiter du i det så får du betala straffavgift.

Jag har kört dom i tyskland och dom är jävligt stabila och bra. Men jag höll mig på cruise hastighet 10 kmh på sin höjd. Det går att köra fortare men det blir bara onödigt riskabelt.
I sverige borde det införas precis som tyskland att man måste parkera på rätt sätt och avsluta med en bild på hur man stallt den.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1338390
Var precis i Helsingfors, samma där med sparkcyklar lite var stans. I Moskva var det strukturerat dock ;-)
C03B1339-4A84-4F50-8996-3D4104BE2EE1.jpeg
C03B1339-4A84-4F50-8996-3D4104BE2EE1.jpeg (862.05 KiB) Visad 1810 gånger
av Lövet
#1338392
Knatch skrev:I sverige borde det införas precis som tyskland att man måste parkera på rätt sätt och avsluta med en bild på hur man stallt den.
Det krävs foto även i Stockholm (åtminstone på Voi) men så länge du inte parkerat den i Riddarfjärden så accepteras avslutet...
Håller med om att det behövs parkeringsplatser, det behöver inte på något sätt vara krångligt, räcker med ett par gps koordinater så folk inte ställer dem på tvären på cykelbanan(!). Alltså man blir så trött på den slöhet som folk visar. Jag vill ha kvar Voi och de andra men liiiiite struktur krävs ändå.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1338394
Lövet skrev: sön 22 sep 2019, 14:06
Knatch skrev:I sverige borde det införas precis som tyskland att man måste parkera på rätt sätt och avsluta med en bild på hur man stallt den.
Det krävs foto även i Stockholm (åtminstone på Voi) men så länge du inte parkerat den i Riddarfjärden så accepteras avslutet...
Håller med om att det behövs parkeringsplatser, det behöver inte på något sätt vara krångligt, räcker med ett par gps koordinater så folk inte ställer dem på tvären på cykelbanan(!). Alltså man blir så trött på den slöhet som folk visar. Jag vill ha kvar Voi och de andra men liiiiite struktur krävs ändå.
Kan bli svårt då det är svårt för folk att fälla upp sittringen på dass till och med för att inte skvätta ner den ;-)
Användarvisningsbild
av Derank
#1338446
Här i stan slipperman tack och lov det där, man jag höll på att smälla av då jag var i Stockholms City i somras, har inte varit i city på 6-7år och varenda idiot for ju omkring som en skållad råtta på dessa VOID el vad de nu hette.

Och de vuxna har ju inte myckat innanför pannbenet då man ställer sitt barn framför sig på en sådan och rusar fram i trafiken.

Kan förstå smidigheten men de smälter lixom inet in i trafiken, lika lite som cyckliser som verkar leva i en egen värld i Stockholm, full pelle överallt utan att se sig omkring. De verkar inte fatta hur utsatt man är vid en krock.
#1338898
Knatch skrev: Typiskt förmyndar sverige
Allt ska regleras med lagar och straffavgifter.
Nu får du bestämma dig, i Tyskland är det reglerat (det har du ju själv skrivit) men det är inte ok att införa några regler i Sverige för då är det en förmyndarstat?
av mikebike
#1338922
Nu är det på gång med elsparkcyklar i Solna och Sundbyberg. Förhandlingar pågår med kommunerna.
Säg nej tack helt enkelt!
Man kan ju redan idag hitta elsparkcyklar på trottoarer och andra olämpliga ställen i Solna, men dessa är tydligen "på rymmen" från Stockholm.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]