Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1338719
Precis, de hade levt upp till namnet "stämningsbelysning" om det hade varit möjligt att välja bland olika färger på ledbelysningen under dekorlisterna också. Istället för en halvtaskig vit nyans som idag.
#1338752
Vibrationsfri plattform vore ju trevligt.
#1338867
Fjonsson skrev: sön 22 sep 2019, 20:29
Yfront skrev: sön 22 sep 2019, 20:26 Hej, ny här men inte ny med Volvo. Funktionen kanske finns men jag har inte lyckats få sensus att spela vidare utan musiken tystnar så fort jag öppnar förardörren för att tillexempel hoppa ur och tanka när barnen sitter i baksätet och lyssnar? Måste då starta upp allt igen vilket tar en stund.

Med vänliga hälsningar Yfront
Irriterar mig också. Samt när man stänger av bilen tänds innerbelysningen utan att någon dörr öppnats. När man ska hämta upp ungarna och väntar på parkeringen ser man inget ut när det är mörkt.
Du kan trycka bort auto-funktionen i taket. Då tänds den inte när du stannar bilen. Du ska trycka så den lilla gröna dioden i knappen släcks.
#1339104
Ilduce77 skrev: tis 24 sep 2019, 21:41
Fjonsson skrev: sön 22 sep 2019, 20:29
Yfront skrev: sön 22 sep 2019, 20:26 Hej, ny här men inte ny med Volvo. Funktionen kanske finns men jag har inte lyckats få sensus att spela vidare utan musiken tystnar så fort jag öppnar förardörren för att tillexempel hoppa ur och tanka när barnen sitter i baksätet och lyssnar? Måste då starta upp allt igen vilket tar en stund.

Med vänliga hälsningar Yfront
Irriterar mig också. Samt när man stänger av bilen tänds innerbelysningen utan att någon dörr öppnats. När man ska hämta upp ungarna och väntar på parkeringen ser man inget ut när det är mörkt.
Du kan trycka bort auto-funktionen i taket. Då tänds den inte när du stannar bilen. Du ska trycka så den lilla gröna dioden i knappen släcks.
Tackar. Ska prova. Påminner mig om när jag inte trodde regnsensorn fungerade. Fattade inte att bilen har BÅDE intervall och regnsensor.
#1339157
Snabbare uppstart av appar, media och kamera.

Rappare interface i Sensus och snabbknapparna i rätten.

Slippa se uppdateringar av kartor som jag inte vill uppdatera.

Bättre inlärning av den automatiska växellådan. Jag upplever t. ex. att den blir lite för ryckig vid stillastående och acceleration in i rondeller efter ett tags inlärning. Beror kanske på den varierande körningen med stillastående köer som jag kör i.
#1339264
Truckdoktor skrev:Mjukvarumässigt skulle jag gärna har bl.a.
<snip>
-en knapp att Starta dieselvärmare manuellt. Just nu måste jag knappa mig genom hela meny:n...
<snip>
Har du inte redan denna? När du stängt av bilen (men innan du öppnar dörren) så klickar du på "klimatsymbolen" i mittpanelen och väljer sedan "Förkonditionering".
Iofs inte en ensam knapp, men ändå hyfsat enkelt att komma åt och i all fall inte enligt mig att behöva knappa genom hela menyn.
Om det är just denna du menar med "hela menyn" så är det en annan femma :)
Om kriget kommer...

Visst, när vägarna blir förstö[…]

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]

På min 745-a hade socklarna till varselljus […]

2 nya sommardäck fram 2 till på plats […]