Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1338647
Ännu mer problem med den? Vad var det mer för fel? Resonerar som dig pellemando, blir ungefär samma diff för mig. Det roliga för mig är att alla tillbehör på T8 betalar jag bara förmånsvärde för så då blir tex B&W stereon prisvärd :-)
#1338670
@tilldavid, Säljaren visste inte mer än att mjukvara + delar som byttes i fredags och i helgen inte löste det. Lite klent med info. Men jag kommer få en hyrbil av dom from november, som jag slapp betala för, alltid något :)

Fan vad gött! Har du beställt ännu? Sist var du redo med knappen :) Är så jävla sugen på B&W, men tror inte jag kommer lyckas få med det i budgeten dessvärre. Vad ligger din försäkring på? Min går på 519, tycker det låter lite högt.
#1338674
Beställning går iväg denna veckan! B&W blir det, det jag inte kan bestämma mig för är om jag ska ta med panoramataket eller inte.. kör med takbox hela vinterhalvåret så jag kanske inte får så stor nytta av det. Sen har jag förstått att takhöjden blir lägre med panorama men om det spelar någon roll i verkligheten vet jag inte.
Angående försäkringen så vet jag inte vad den går på, det är inbakat i priset.
#1338678
@tilldavid, Ta taket om du får in det i kalkylen, den är guldvärd. I somras campade hela familjen i bilen, sjukt priceless och ligga på nedfällda sätena och kolla på alla stjärnor. Gällande höjden har jag som är 175 inte märkt skillnad, kan inte vara många cm det diffar.
#1338828
Får plats gör det, mer frågan om det är värt 105 spänn i månaden för något man har glädje av halva året. Tror jag skippar det faktiskt. Svart innertak utan panorama blir ombonat :-)
#1338835
tilldavid skrev:Får plats gör det, mer frågan om det är värt 105 spänn i månaden för något man har glädje av halva året. Tror jag skippar det faktiskt. Svart innertak utan panorama blir ombonat :-)
Kan vara klokt om du ofta åker med takbox. Dyyyyyrt när en Sten spräcker glaset.
#1338851
Fast det är skönt att kolla upp på takbox, cyklar och bråte där uppe ibland när man funderar om man stängde eller om cykeln svajar för mycket. Även när man kör virke etc är det skönt att ha koll.

Dock så får man i alla fall på xc90 ta rätt räcke så man kan öppna luckan även med takräckena monterade, vill inte ha krock. Mina räcken går fritt, någon av Thules varianter.

Svart tak och panorama är snyggt! Iallafall på merca. Hade lätt valt det idag om jag fått chansen, när jag köpte bil kändes det larvigt att betala extra för svart men jag har ångrat mig.

Tänker inte på panoraman när jag kör, tror det är mer för passagerarna.
#1338869
Det går visst att vrida och vända på alla argument :-) Ev stenskott behöver jag inte bry mig om då det är tjänstebil så det betalar jag inte ändå om olyckan skulle vara framme. Jag är nog expert på beslutsångest kring såna här saker. Hur funkar placeringen av läsbelysningen med panorama då? Har ungar i baksätet som gärna vill ha den tänd emellanåt.
#1338876
När jag köpte bilen valde jag enbart tillbehör som gav en funktion. T.ex. panoramataket tog jag för att det var typ tidernas enda kampanj på xc90 och när man valde teknik pro och klimatvoc paketen ingick lounge pro gratis (listpriset då 50000:-) och för 2018 års modell ingick panorama tak i det paketet.

Sen är det ju bra och snyggt men att betala typ 20000:- för det hade jag inte gjort.
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 26

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]