Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Millea
#1338187
Laddtrycket är okej som du skrev vid fullgas, det motsvarar 1,8 bars tryck . 1000 HPa vid tomgång eller avstängd är också rätt , det motsvarar naturligt lufttryck ute :)
av Jixz
#1338653
Millea skrev: fre 20 sep 2019, 19:23 Laddtrycket är okej som du skrev vid fullgas, det motsvarar 1,8 bars tryck . 1000 HPa vid tomgång eller avstängd är också rätt , det motsvarar naturligt lufttryck ute :)
Om den håller det laddtrycket så tycker man att systemet borde vart tätt? Skulle nästan gissa på att det är den som styr laddtrycket som strular? I vilket fall så har gjort såhär nu att jag har beställt vida då man kan ha nytta av det senare också. Jag uppdaterar här när jag fått den och kollat vad den ger för koder! :)
av Jixz
#1355781
Hej igen! Nu sitter man här med vida men har inte orkat ta tag i problemet förens nu! Kan någon komma med hjälp o hur jag tar detta vidare? Kan jag köra egr via vida för att säkerställa den är helt ok?
av JanEkstrand
#1356942
Hej

Tänkte beställa en fulkopia av vida men kan man ta vilken som helst?
För på de jag tittat på är inte min V70 D3 2011 med i listan som kompatibel.

Eller passar det till alla??

Jan
Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Att använda lyktor från 00-04 funkar me[…]

Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]

Felmeddelande på antisladd

Kan vara givare,krans, hjullager eller styrvinkelg[…]