Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av x74
#1338259
Man lackerar alltså dörrarna på plats och det gör då ochså att man inte når att göra fullständigt duglig täckning :nerd: vid gånggärnen främre dörrar saknar i princip helt täckning av basen endast några futtiga färg stänk och detta speciellt nedre gångjärnen. Fullgott rostskydd räknar Volvo med att det räcker med ett tunt lager grundfärg på icke utsatta områden? Jag tog en sväng ner till bilia bilhallen och tog med ficklampan och började rota runt bland bilarna och damen undra om jag behövde någon hjälp, nejdå jag inspekterar bara dörrarna på bilarna :-D undra va ho tänkte :-) och jodå så att det stod splitternya v90 med undermåligt lackerade dörrar framför allt vid gångjärnen, de flesta modeller var undermåliga utom xc90 där kunde jag inte se undermåligt lackade dörrar iallafall. Kan konstatera att är man pedant ska man inte välja Volvo.
En vedbod lackare hemma i garaget skulle kunna göra detta undermåliga resultat, men ett erkänt stort företag som vill hävda sig som premium :-/ nja dåligt och lite lurendrejeri .
Det man normalt sett inte ser mår man heller inte dåligt av -ny slogan för Volvo reklam?
Att man ens godkänner ett så undermåligt resultat är en gåta och förblir det ochså......
Ps har en gammal v40 från -00 på gården den hittar jag inga felaktigheter i lackeringen.
20190920_135116.jpg
20190920_135116.jpg (74.69 KiB) Visad 548 gånger
20190916_153557.jpg
20190916_153557.jpg (263.17 KiB) Visad 544 gånger
Senast redigerad av 2 x74, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av Derank
#1338262
Volvo la ju x antal miljarder på sitt lackprogram som skulle öka deras marginaler så nånstans har de såklart sparat in,
Användarvisningsbild
av x74
#1338359
Derank skrev: lör 21 sep 2019, 11:34 Volvo la ju x antal miljarder på sitt lackprogram som skulle öka deras marginaler så nånstans har de såklart sparat in,
Fast detta är ju löjligt, leder bara till att göra kunder förbannade, missnöjda och därmed tappa kunder och i en liten skara försäljning, de bekanta jag känner avråder jag starkt Volvo.
Sagt det fler ggr men hur de jobbar och tänker på Volvo, ja det vet dom nog bara själva, jag kan inte ens i min vildaste fantasi begripa det.
#1338366
x74 skrev: sön 22 sep 2019, 07:56
Derank skrev: lör 21 sep 2019, 11:34 Volvo la ju x antal miljarder på sitt lackprogram som skulle öka deras marginaler så nånstans har de såklart sparat in,
Fast detta är ju löjligt, leder bara till att göra kunder förbannade, missnöjda och därmed tappa kunder och i en liten skara försäljning, de bekanta jag känner avråder jag starkt Volvo.
Sagt det fler ggr men hur de jobbar och tänker på Volvo, ja det vet dom nog bara själva, jag kan inte ens i min vildaste fantasi begripa det.
Tyvärr är det nog mest ”sådana som vi” som ser sånt, de flesta verkar inte se och bry sig.
Användarvisningsbild
av x74
#1338377
Derank skrev: sön 22 sep 2019, 11:23 Nä, merparten bryr sig knappast om hur färgen ser ut i dörrstolpen, skulle nog inte jag heller gjort.
Precis och det vet dom ju om och därför kan de fortsätta göra som dom gör och spara nån krona på varje bil de säljer, och det är inte bara vid gångjärnen det fattas täckning, är i princip hela insida dörr som har dålig täckning av basen, ligger solen på med öppen dörr lyser det rakt in i grund färgen, ser för jävligt ut alldeles flammigt.
Ensak är väl om man inte lägger ner nått jobb att få en finish på vissa ställen, men att man inte ens lackar det.
Nä ren å skär vebo lack är vad det är på fabriks nya volvo, men det är klart man måste ju titta där för dörren tittar ju inte åt dig :-D
Så här undermåligt utförande skulle jag kunna tänka mig en Dacia för 100tusen kunna ha, inte en bil som kan kosta över halv miljonen.
Sen tillhör jag nog den gruppen där det ska vara ordentligt och inte nå hopslarvat halvdant resultat. ;-)
Användarvisningsbild
av x74
#1338413
Freddy100 skrev: sön 22 sep 2019, 14:00 Det måste vara ngt tillfälligt problem...kollade min nya V90cc my20. Allt är galant
Hehe :-D problem? Långvarigt isåntfall ägt 2 nya v60 med 2.5års mellanrum båda var dåligt lackade, första från 2014 idag snart 2020 hittade jag fortf bilar på bilia årets modell som var kasst lackerade, förresten vad har du för färg på din?, vissa färger kan jag tänka mig vara svårare att kunna se på om det är dåligt gjort.
Slutsteg original

Undrar var sitter slutsteget till original woofern[…]

Missljud höger bak v60cc II

Hade tråkigt missljud i höger bakvagn p[…]

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https[…]

31360098 heter länken ifall nån undrar.[…]