Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av kristianmann
#1337955
Plocka ner klädslen uppe på bakluckan. Losa slang til sprinkler och kablage vid slang och til bromsljus. Lossna dom 4 stk 6 mm muttrarne och lyfta av vingan. Den sittar i framkant med dubbelthäftande tape. Väldigt enkelt. Har monterat Polestar vingan på min gamle V60 och det är hur enkelt som helst. Tar en halv time max. 8-)

Mvh,
Kristian
Användarvisningsbild
av lillasnigel
#1337957
kristianmann skrev:Plocka ner klädslen uppe på bakluckan. Losa slang til sprinkler och kablage vid slang och til bromsljus. Lossna dom 4 stk 6 mm muttrarne och lyfta av vingan. Den sittar i framkant med dubbelthäftande tape. Väldigt enkelt. Har monterat Polestar vingan på min gamle V60 och det är hur enkelt som helst. Tar en halv time max. 8-)

Mvh,
Kristian
Perfekt, tack :)

Fick bakläxa hos besiktningen för att bromslampan inte funkar så det är väl bara att plocka av hela skiten för att byta den

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av lillasnigel
#1337967
kristianmann skrev:Plocka ner klädslen uppe på bakluckan. Losa slang til sprinkler och kablage vid slang och til bromsljus. Lossna dom 4 stk 6 mm muttrarne och lyfta av vingan. Den sittar i framkant med dubbelthäftande tape. Väldigt enkelt. Har monterat Polestar vingan på min gamle V60 och det är hur enkelt som helst. Tar en halv time max. 8-)

Mvh,
Kristian
Hur får man bort klädseln på bakluckan? Är det bara att bända?

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av kristianmann
#1337972
lillasnigel skrev:
kristianmann skrev:Plocka ner klädslen uppe på bakluckan. Losa slang til sprinkler och kablage vid slang och til bromsljus. Lossna dom 4 stk 6 mm muttrarne och lyfta av vingan. Den sittar i framkant med dubbelthäftande tape. Väldigt enkelt. Har monterat Polestar vingan på min gamle V60 och det är hur enkelt som helst. Tar en halv time max. 8-)

Mvh,
Kristian
Hur får man bort klädseln på bakluckan? Är det bara att bända?

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
Ja endast den övre delen behövs plockas ner. Bare rycka - Sitter i kanske 10-12 clips

Mvh,
Kristian
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1337979
Fram med en smörkniv eller falsben och bänd loss clipsen. Enkelt..

Här har jag börjat med liknande som du ska för att dra en kabel viewtopic.php?f=22&t=112852&p=1336182#p1336182
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]