Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1336112
Hej!

Som rubriken.
Bilen är en XC90 -04.
Är det någon som har gjort detta skifte eller vet om det går eller inte från samma bil.
Vänster sittdyna har en skada på vänster sidan mot den hårda plaststycket mot dynan vid insteget.

Lennart
Senast redigerad av 1 lennart lundberg, redigerad totalt 0 gånger.
#1336493
Tjenare Lennart. Jag har samma lite trista "sprickor" på sidan av sittdynan. Vore ju bra om det skulle kunna göras. Men har dessvärre inte så gott hopp om det. Hörs 😀
#1336615
Tack jaun.

Bra beskrivning du skickade till oss på Forumet om bytte av klädsel, som säkert kommer till pass för många.
Det jag funderar mest på nu är om H-stolens klädsel ”insida” mot mittkonsolen ser lika dan ut som V-stolen "förarstolens" utsida på en XC90 -04?
Byte av endast klädsel sittdyna.
Underredet ”stålstommen” är inte samma vad jag kan se med blotta ögat av konstruktionen, kanske sittdynan.
Det är kanske fler än jag och Wissel som har den skavanken på sittdynans klädsel.

Lennart
#1336625
När jag hade den gamle (då rätt så ny iaf) V70N med halvskinn så köpte jag mig en passagerarstol på bildelsbasen och transplanterade sittdynan till förarstolen. Det fanns då inte en enda fin förarstol att köpa.

Jobbet tog sin tid för jag hade inte rätt verktyg och återanvände de krimpor som överlevde, jag fick ju dubbel uppsättning delar för stolen jag köpte åkte till soptippen sen ändå. Men det gick med ett par bra tänger och tålamod.
#1336999
Hej igen!

Nu har jag skiftat klädseln på sittdynorna och är nöjd. Ser helt ut igen
Det var Johnnype som gav mig knuffen för att pröva det jag fråga om.

Lennart
Bilagor
XC90 Stol 1.jpg
XC90 Stol 1.jpg (275.65 KiB) Visad 1405 gånger
XC90 Stol 3.jpg
XC90 Stol 3.jpg (411.83 KiB) Visad 1405 gånger
XC90 Stol (2).jpg
XC90 Stol (2).jpg (243.79 KiB) Visad 1405 gånger
#1337938
Jag vill byta skumgummit/dynan i mitt forarsate och tanken var att hitta ett fint passagerarsate och ta skummet fran den. Du har gett mig lite mera mod, tack! :D

Utsvängda byxor

Slipa med tandkräm. Polera med wax sedan. Det[…]

Det funkar väl utan gummi också. Jag […]

Ingenting. Det va låååå&ar[…]