Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CennethC
#1330330
Ja då var en Kina Dice (inkl Vida) beställd för tusenlappen...

Blir spännande å se om:
1. man blir blåst.
2. det fungerar med min bil?
3. ODB-porten ens fungerar.. :(
4. jag kan fixa/släcka SRS-lampan... :/
Användarvisningsbild
av CennethC
#1331871
Svaret på mina frågor blev följaktligen,

1. man blir blåst. = Nej faktiskt inte. Enheten å programvaran fungerade efter "lite" meck med dator... (om än att den så kallade medföljande "manualen" i form av videoinstruktion var bland det sämsta skämt jag sett.. Totalt meningslöst inkompetent inspelat material i en timme som slutar med att "teknikern" inte löser installationen :bored: ! Ja, suck)
2. det fungerar med min bil? = Svar ja, VIDA/DICE fungerar på min 10v v70 från 1999!
3. ODB-porten ens fungerar.. :( = Fungerade perfekt! Hittade massa skit som jag kunde släcka ;)
4. jag kan fixa/släcka SRS-lampan... :/ = YES! :-D
av Faxic
#1335312
Hur är det med programmering om man byter spridare på en V70 D2 -12? Går det att använda dessa då? Ligger i tankarna att köpa ifrån Tyskland. Såg att en sålde på marketplace på fejjan och att det inte är äkta dice men de går att programmera spridarna m.m Skulle uppskatta om någon kunde ge ett svar på detta så man slipper gå igenom alla sidor :P
av HakanF
#1336938
Problem med min dice.
När jag kopplade in den till min bil (XC70 -13) så lyser inga lampor på dice enheten.
Den har tidigare fungerat bra lite strul med programvaran och sådant men inga problem med hårvaran.

Så är det någon som vet om det sitter någon säkring i dicen eller säkring för obd uttaget på bilen?
Kan det vara något annat problem eller bara att beställa en ny dice?

Tillägg: Jag har nu testat bilen uttag och den ger iaf plus och minus ut.
av jobj
#1337691
Hej står inför köp av kina dice.

Är uppfattningen fortfarande ifrån er som provat att det inte fungerar att koppla upp sig mot bilar efter 2015 med den nya versionen 2015a??

Om Ja, då bör jag väl välja 2014D då hårdvaran fortfarande är densamma, eller?
av jobj
#1337800
Okej.

Ser samtidigt att man kan köpa 2015.A med dongle (usb-sticka).
Som jag läst så är version 2015 helt internet-baserat, därav en dongle för att det ska fungera med licens osv?

Bara spånar, ingen som köpt denna version med dongel för access som kan bekräfta funktionen?
Användarvisningsbild
av Derank
#1337866
Jag har laddat ner den och testat, det enda mm behöver göra är att byta ut några filer, sedan funkar den utan dongeln

Det är 2014d som de har modifierat lite i databasen så den ska se ut och funka på nyare bilar, men det gör den inte.

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

  • 1
  • 216
  • 217
  • 218
  • 219
  • 220
  • 240

Som i rubriken, någon som fått P3.0.3 […]

Nytt avgasrör B234F

745-an har rullat uppskattningsvis drygt 50000 mil[…]

Torkarblad till strålkastarna verkar ha utg&[…]

Motortvätt, vad tänka på?

Vill slänga in en varning, en ballast till […]