Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1337654
Jag skulle placera laddkabel under bagagerumsgolv som enligt instruktionsbok skulle vara möjligt.
När jag lyfter på golvluckan så finns det inte plats för någonting öht!
Vad är detta? Förväntas man köra omkring med laddkablar liggandes fullt synliga i bagaget?
Någon som vet vad detta beror på? Instruktionsbok för MY20 visar en dedikerad plats för laddkabel.

Känner mig lite lätt frustrerad att denna detalj tar ner min känsla över en i övrigt helt fantastisk bil.
Adapern till dragkroken får inte ens plats utan måste också nu placeras i handskfack, som sagt, irriterande.
#1337673
Handersg skrev:Jag skulle placera laddkabel under bagagerumsgolv som enligt instruktionsbok skulle vara möjligt.
När jag lyfter på golvluckan så finns det inte plats för någonting öht!
Vad är detta? Förväntas man köra omkring med laddkablar liggandes fullt synliga i bagaget?
Någon som vet vad detta beror på? Instruktionsbok för MY20 visar en dedikerad plats för laddkabel.

Känner mig lite lätt frustrerad att denna detalj tar ner min känsla över en i övrigt helt fantastisk bil.
Adapern till dragkroken får inte ens plats utan måste också nu placeras i handskfack, som sagt, irriterande.
Har för mig att My20 skall ha lika ”mycket” plats som My19 och jag får plats med bla paraply och laddkabel under golvet men laddkabeln orkar jag inte lägga där varje gång så dom är bakom förarstolen. Låter jättekonstigt att du inte kan ha adaptern till dragkroken liggandes där Bild
#1337766
Handersg skrev: tis 17 sep 2019, 07:47 Jag skulle placera laddkabel under bagagerumsgolv som enligt instruktionsbok skulle vara möjligt.
När jag lyfter på golvluckan så finns det inte plats för någonting öht!
Vad är detta? Förväntas man köra omkring med laddkablar liggandes fullt synliga i bagaget?
Någon som vet vad detta beror på? Instruktionsbok för MY20 visar en dedikerad plats för laddkabel.

Känner mig lite lätt frustrerad att denna detalj tar ner min känsla över en i övrigt helt fantastisk bil.
Adapern till dragkroken får inte ens plats utan måste också nu placeras i handskfack, som sagt, irriterande.
https://www.jula.se/catalog/bil-och-gar ... ka-619563/

Denna kan ju vara en möjlighet
#1338632
Jag trodde också att min V60 T8 skulle ha det uppvikbara stället med hållare för shopping-kassar men nix. Och utrymmet under är ju även det alldeles obefintligt. Var inte tanken med placeringen av batteriet i kardantunneln att spara mera utrymme i bagageutrymmet?
#1338633
Keios skrev:Jag trodde också att min V60 T8 skulle ha det uppvikbara stället med hållare för shopping-kassar men nix. Och utrymmet under är ju även det alldeles obefintligt. Var inte tanken med placeringen av batteriet i kardantunneln att spara mera utrymme i bagageutrymmet?
Ja man slapp ju höja det med 5 cm som man gjort tidigare

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Söker köpråd - XC90 V8

Gamla xc90is kan bli riktigt dyra att hålla […]

Om du bara vill fixa snabbt. Så polera med[…]