Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Dieselvolvo
#1305812
Tackar för svar! Då är jag inte ensam då nä.....man börjar ju undra om de verkligen är lika mycket fel på en Äkta Mondeo.....ja är tveksam! De pratas om att v50 är volvos sämsta bil de har gjort.....v70 II kan inte vara långt efter! Från kassaskåpskänsla i v70N´s dörrar, till......ja vet inte vad!
Hursom, är det någon som vet vad som måste bytas?
Användarvisningsbild
av apersson850
#1305825
Tja, jag ska inte klaga för mycket. Tycker den har hållt ihop ganska bra. Det är just det här med dörrhandtaget, en kabel som gnagades av under den ökända batterihyllan, två framhjulslager och bakre fjädrarna på 27500 mil. Inte så hysteriskt med fel, tycker jag.
av Dieselvolvo
#1307711
Detta med att man måste rycka 2 gånger vid upplåsning.....kan man åtgärda det själv? Kikade nu, och innanför plastpluggen ser man en Torx som går till handtaget......ser man direkt vad felet är när man har lossat den och dragit ut handtaget, eller är själva felet svårt att komma åt? Är det besvärligt att få tillbaka allt när man haft loss de? Tacksam för all hjälp! :)
av Dieselvolvo
#1336864
Dieselvolvo skrev: ons 27 mar 2019, 18:41 Detta med att man måste rycka 2 gånger vid upplåsning.....kan man åtgärda det själv? Kikade nu, och innanför plastpluggen ser man en Torx som går till handtaget......ser man direkt vad felet är när man har lossat den och dragit ut handtaget, eller är själva felet svårt att komma åt? Är det besvärligt att få tillbaka allt när man haft loss de? Tacksam för all hjälp! :)
Någon som har ett bra svar??
av dabman
#1337006
Från insidan?
Så har jag på xc70, och på min v60. Ena med keyless och den andra utan.

Jag aktiverade låsa dörrar när jag kör iväg, efter det får man dra två gånger i handtaget (gissar 1 drag för att låsa upp låset, andra för att öppna), enligt design? Gäller förövrigt alla dörrar när funktionen är igång.
Användarvisningsbild
av apersson850
#1337080
Nä, han menar från utsidan. Min förardörr är också sådan. Den var det inte från början, men något gick sönder efter några år. Nu drar jag en gång, så låser den upp. Sen drar jag en gång till, så öppnas dörren. Men tanken är att man bara ska behöva dra en gång från utsidan, när man har nyckeln med sig. Det fungerar fortfarande som tänkt i de andra tre dörrarna.
av Dieselvolvo
#1337561
apersson850 skrev:Nä, han menar från utsidan. Min förardörr är också sådan. Den var det inte från början, men något gick sönder efter några år. Nu drar jag en gång, så låser den upp. Sen drar jag en gång till, så öppnas dörren. Men tanken är att man bara ska behöva dra en gång från utsidan, när man har nyckeln med sig. Det fungerar fortfarande som tänkt i de andra tre dörrarna.
Exakt! Visst man lär sig ju, men när man har funktionen så är det ju väldigt "icke premium" att det inte funkar som det ska! Och det jag undrar över är om det går att åtgärda utan att det blir dyrt? Volvo skulle ta runt 4600:- vill jag minnas för att fixa de = inte aktuellt!
av dabman
#1337563
Dieselvolvo skrev: mån 16 sep 2019, 17:11
apersson850 skrev:Nä, han menar från utsidan. Min förardörr är också sådan. Den var det inte från början, men något gick sönder efter några år. Nu drar jag en gång, så låser den upp. Sen drar jag en gång till, så öppnas dörren. Men tanken är att man bara ska behöva dra en gång från utsidan, när man har nyckeln med sig. Det fungerar fortfarande som tänkt i de andra tre dörrarna.
Exakt! Visst man lär sig ju, men när man har funktionen så är det ju väldigt "icke premium" att det inte funkar som det ska! Och det jag undrar över är om det går att åtgärda utan att det blir dyrt? Volvo skulle ta runt 4600:- vill jag minnas för att fixa de = inte aktuellt!
4600, vad gör Volvo då? Var är det som de byter och vad är det som är fel?
av Dieselvolvo
#1337570
StefanN skrev:Byte av låskista antar jag som är ett standardfel.
Och det är inget som går att göra nån "bonnalösning" på eller? De känns ju nästan som att något har "längat" sig.....men i själva verket kanske något är utslitet, eller vet du exakt vad som felar på låskistorna?
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]