- lör 14 sep 2019, 14:55
#1337272
Orsaker till att jag väljer diesel framför bensin:
Kräver lägre varv när man kör, kick-down på en bensinare ger ju avsevärt högre varvtal innan den slår ifrån vid rödmarkeringen.
Man slipper bo på macken, ingen kan få mig att tro att en bensinare drar mindre soppa än motsvarande diesel.
Utomlands är diesel just diesel. Det är lättare att hitta än bensin som finns i en uppsjö olika sorter. Hur många vet vilken sorts bensin man ska tanka när man är i Albanien, Ukraina eller Rumänien?
Jag tycker helt enkelt att en diesel är med avkopplande att köra än en bensinare, som ofta behöver varvas mer.
Vridet i en diesel är på ett lägre varvtal, mer harmoniskt med andra ord.
Har hamnat på tankställen där det inte alls finns bensin dessutom...
Jag kör 3600-4000 mil/år, lite beroende på hur många utlandsresor det blir.
Valet står var och en fritt, men att påstå att en diesel är tråkigt kan jag inte hålla med om.
Provkör SQ7 eller Panamera, båda med över 400 hk ur sina V8-maskiner. Eller den äldre Q7 med V12 för den delen...
Kräver lägre varv när man kör, kick-down på en bensinare ger ju avsevärt högre varvtal innan den slår ifrån vid rödmarkeringen.
Man slipper bo på macken, ingen kan få mig att tro att en bensinare drar mindre soppa än motsvarande diesel.
Utomlands är diesel just diesel. Det är lättare att hitta än bensin som finns i en uppsjö olika sorter. Hur många vet vilken sorts bensin man ska tanka när man är i Albanien, Ukraina eller Rumänien?
Jag tycker helt enkelt att en diesel är med avkopplande att köra än en bensinare, som ofta behöver varvas mer.
Vridet i en diesel är på ett lägre varvtal, mer harmoniskt med andra ord.
Har hamnat på tankställen där det inte alls finns bensin dessutom...
Jag kör 3600-4000 mil/år, lite beroende på hur många utlandsresor det blir.
Valet står var och en fritt, men att påstå att en diesel är tråkigt kan jag inte hålla med om.
Provkör SQ7 eller Panamera, båda med över 400 hk ur sina V8-maskiner. Eller den äldre Q7 med V12 för den delen...
Volvo V60 D4 MY17 aut. BSR Steg 1+, Summum, Electric silver, Polestar chassi/optimering, 19" Bor, H/K mm...