Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1336090
Hej
Jag ska byta en sprucken vindruta på min V70. Två frågor:
1.När glasmästaren ändå ska byta ruta, vill jag nu ha en vindruta med färgbård som är inbyggd i ovankanten på nya vindrutan. Vet ni om det ställer till något för regnsensorn för färgbården täcker även området där regnsensorn ska sitta. Vindrutan jag nu har, saknar färgbården.

2. Jag har "klassiska vibrationen" i instrumentbrädan när det är varmt ute. Är det något som är lättare att fixa när rutan är borta eller är det klämma något mellan ruta o instrumentpanel när rutan är på plats som gäller?

Mvh
#1336320
Har regnsensor på min,bytte ruta hos en glasmästare,ville ha en bård som du,regnsensorn funkar inte sedan dess.Men visste att det skulle bli så,men men...Men har sett v70/s80 med hel bård,med "titthål" för sensorn. Men dom rutorna är märkta Volvo,så byter du ruta på Volvo så kanske det funkar..Min ruta blev bytt för fem år sedan så kanske finns pirat rutor nu med titthål för sensorn..
#1337241
Återkoppling
Beställde ruta med bård och "uttag" för sensor. Det man monterade blev en ruta helt utan bård :-/
Dagen efter skulle den som monterat rutan ringa upp mig... Givetvis skedde det inte :bored:

Hade jag anat hade jag satt i Volvo original.
#1337294
Volvos original Pilkington har inte bård, det var iaf det som sas till mig när jag bytte på min V70. Dom bilarna jag sett som haft eftermonterade rutor med bård har ju haft uttag för regnsensorerna osv. där ska det inte vara färgat glas.
#1337441
Har en S80:a och gillar också bård högst uppe på vindrutan. Bad firman som monterade solskyddsfilm i bakruta och bakdörrar att montera solskyddsfilm i överkant på vindrutan. Supernöjd! Har bytt vindrutan en gång och åkte tillbaka till solskyddsfirman och gjorde om proceduren. Lika bra igen. Kostade 400:-. Väl värda pengar!
Inga problem med regnsensor då filmen sitter på insidan av rutan och är i två delar, en till höger och en till vänster om sensorn.
#1337490
dannesk skrev:Volvos original Pilkington har inte bård
Det stämmer, jag satt med reservdelar och gick igenom deras urval och med bård finns inte som Volvo original.

OssianF skrev:Har en S80:a och gillar också bård högst uppe på vindrutan. Bad firman som monterade solskyddsfilm i bakruta och bakdörrar att montera solskyddsfilm i överkant på vindrutan. Supernöjd! Har bytt vindrutan en gång och åkte tillbaka till solskyddsfirman och gjorde om proceduren. Lika bra igen. Kostade 400:-. Väl värda pengar!
Inga problem med regnsensor då filmen sitter på insidan av rutan och är i två delar, en till höger och en till vänster om sensorn.
Jepp, det blir den lösningen nu.
Weber 32dir på en b20

Skumt, B20A har enkel förgasare, oftast Strom[…]

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]