Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av kebabpizza
#1337377
Freddy100 skrev:Man menar sannolikt miltal efter ev motorbyte.
Spelar ingen roll hur långt motorn har gått, det är bilens miltal som räknas i annonsen.
(Och är motorn bytt är det något man gärna skriver i annonsen)
Men som sagt, det här var nog ett av de grövsta mätarfifflen jag sett.
av Lövet
#1337380
Den är besiktad med 900 mil på mätaren så den är helt klart skruvad
av William85
#1337399
Steffe3 skrev: fre 13 sep 2019, 23:16 Ratten (spegelblank den med) var rätt intressant den med, satt inte 4-ekrade på upp till runt 2012-2013? Smälld och utbytt till första bästa dom hade liggande kanske? Fast det kanske fanns på senare modeller också.
Skulle nog kunna vara en standardratt, sällan man ser en basmodell utan Kineticpaket ens så kan ju vara snik deluxe. Analoga mätarhuset också.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1337427
Det finns ingen seriös jäkel som skulle skriva ut en bil's motor-mil utan att nämna motorbytet och karrosens mil. Det gör man inte ju inte ens på 20k+ milare ens om utbytesmotorn gått snarlikt.
Dessutom finns det ingen vettig anledning till att saluföra motormilen utan att saluföra karossmilen, då motorer i 98% av fallen går betydligt längre än karossen kommer göra. Vägmätaren följer karossen ändå, och inte motorn.
Vidare så är det ju fullt lagligt att byta motor i en bil till en som gått 0 mil om man vill det, men du får inte byta ut din 50k+ mil kaross till en kaross som gått mindre. Det räknas då som ett helt bilbyte, med nytt reg.nr. och allt vad det innebär.
Jämnfört med karossen så är motorn, i det stora hela, en rätt obetydlig sak. En bil utan motor är fortfarande en bil, men en motor utan kaross kan inte längre klassas som en bil :p

Nåja, bilen i fråga är det helt klart något lurt med, och likaså säljaren.
  • 1
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 54

Dakioso, Härligt det löste dig och du &a[…]

Justering Halvljus

Den bakersta är höjd, den främre ti[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Jag valde XC70 när jag köpte bil 2011, f[…]

Vill slänga in en varning, en ballast till en[…]